به گزارش خبرنگار ایرنا احمد سیاوش پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: نسبت به جمعیت کشور ایران با حجم سنگین پرونده های قضایی مواجه هستیم و این با شان و جایگاه فرهنگی و اسلامی کشور ما متناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه نظام قضایی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر حسن اجرای قوانین از وظایف خطیر آن است، اضافه کرد: قوا در خدمت رسانی به مردم به طور یکسان و با اتحاد عمل می کنند و قوه قضائیه در حفظ بیت المال و صیانت از انفال، نیازمند مشارکت دستگاه های متولی است و با اقتدار و بدون اغماض عمل می کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا در برابر معاندان و مفاسد اجتماعی و اقتصادی ایستاده است، خاطرنشان کرد: برخی نقدها در رابطه با عملکرد دستگاه قضا با دید سطحی و دور از انصاف ارائه می شود، در حالی که دستگاه قضا تامین کننده امنیت در کشور است و به واسطه امنیت، توسعه در کشور معنا می یابد.
سیاوش پور درگیری فیزیکی را از جرائم دارای فراوانی در کشور خواند و تصریح کرد: در پیشگیری از اینگونه جرائم، دستگاه قضا و نیروی انتظامی به تنهایی دخیل نیستند و باید از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و علما نیز استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم از دستگاه قضا انتظار برقراری عدالت را دارند و قوه قضائیه در این راستا موفق عمل کرده است.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مردمداری با امر قضاوت در تعارض نیست، گفت: بایدها و نبایدهای قانونی را باید برای مردم تشریح و با روشنگری مسائل حقوقی از ناهنجاری ها کم کرد.
وی اظهار کرد: ساختمان جدید دادگستری آستارا با تفاهم شهرداری آستارا در حال ساخت است و با تکمیل آن، 500 متر مربع به فضای فیزیکی دادگستری این شهرستان افزوده خواهد شد.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: آستارا به عنوان آزمونه اجرای حقوق شهروندی به نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد شده است و با توجه به ظرفیت های فرهنگی این شهرستان، می توان در آموزش حقوق شهروندی موفق عمل کرد.
یونس رنجکش ، تعامل دستگاه های متولی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی را ضروری خواند و افزود: با فراگیر شدن آموزش های عمومی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی می توان از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه مسائل مختلف شهرستان آستارا باید با نگاه ملی بررسی شود،تصریح کرد: آستارا بعتوان تنها شهرستان دارای مرز زمینی و دریایی و ریلی استان گیلان، نقش مهمی در تبادلات اقتصادی کشور دارد و بعد از تکمیل خط ریلی آستارا-آستارا این شهرستان در مرکز کریدور شمال- جنوب نقش آفرین خواهد شد.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این جلسه قوه قضائیه را پناهگاه مردم و مسئولان خواند و افزود: اگر روزی قوه قضائیه تضعیف شود، تاثیر آن را بر روی قوای دیگر شاهد خواهیم بود، زیرا قوه قضائیه وظیفه دفاع از حقوق قوای دیگر را نیز عهده دار است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه جلب اعتماد مردم توسط قوه قضائیه اهمیت دارد، اظهار کرد: برخورد مقتدرانه با بر هم زنندگان نظم عمومی و هنجار شکنان از وظایف خطیر قوه قضائیه است و در این رابطه نباید کوتاهی صورت گیرد.
وی ادامه داد: مسئولان دستگاه های دولتی نیز باید به صورت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم حاضر باشند.
در ادامه این جلسه، احمدعبادی به عنوان رئیس دادگستری آستارا و عباس جاذب به عنوان دادستان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند. عبادی پیش از این دادستان آستارا و جاذب رئیس دادگاه عمومی بخش حویق تالش بودند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.