به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه تالش روز دوشنبه در این آئین در مسجد قاسمیه این شهرستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تهدیدهای نرم و سخت را علیه کشور ما آغاز کردند و حادثه شهادت آیت الله بهشتی و 72تن از یارانش از آن جمله بود.
وی هدف استکبار جهانی از ترورها را از میان برداشتن سران نظام و ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: ترور شخصیت های علمی و روحانی به دست منافقان کوردل در دهه اول انقلاب اسلامی متاثر از نقش مهم آنان در جامعه بود.
وی ادامه داد: با وجود فشارها و تهدیدها، انقلاب اسلامی توانست به راه خود ادامه دهد و با هشت سال مقاومت، ذره ای از خاک کشور را از دست ندادیم و به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم.
امام جمعه تالش با اشاره به اینکه وظیفه ما معرفی اندیشه های شهدای بزرگوار به نسل های آینده است، افزود: شهید بهشتی از بزرگان انقلاب اسلامی بود و در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش غیرقابل انکاری داشت.
وی با بیان اینکه دشمنان دین و اسلام با برنامه های مدون سعی دارند به اسلام ناب و تشیع ضربه بزنند، افزود: بی تردید مسلمانان و پیروان واقعی پیامبر(ص) اجازه نخواهند داد دشمن به هدف خود برسد.
مداحی و ذکر مصیبت از دیگر بخش های این آئین بود.
17 هزار نفر در ایران با ترور به شهادت رسیده اند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و 285 شهید والامقام را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124/ 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.