سخنگوی شورای اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه برخی بخاطر منافع شخصی منافع ملی را به حراج می گذارند گفت:توهین های اخیر بخشی از پروژه تخریب رئیس جمهور است.

ژاله حساس خواه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توهین به رئیس جمهور توسط یک مداح در روز عید فطر بیان داشت:این توهین بخشی از پروژه تخریب رئیس جمهور با هدف بدست آوردن قدرت از دست رفته است که متاسفانه با بی سلیقگی و بداخلاقی در روزی به وقوع پیوست که سالهاست آن روز به ابتکار ایران به عنوان نماد وحدت اسلامی به همه مسلمین جهان  قبولانده شده است.

وی اذعان داشت:این حرکت نا پخته،  استیصال گوینده رانشان داده و یکبار دیگر ثابت می کند که برای عده ای ، آنجا که منافع شخصی و جناحی در میان باشد منافع ملی به آسانی به حراج گذاشته می شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گیلان در ادامه افزود:تحلیل محتوای ساده از متن به اصطلاح شعر تاریخی در روز عید فطر  به طور خودسر و خودجوش  از بزرگترین تریبون نماز جمعه کشور پخش شد و حکایت پروژه بودن این حملات و ضمیر ستیزه گر گوینده و همچنین دلایل عمق کینه ایشان  و هم فکران‌شان به رئیس جمهور را به خوبی هویدا می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد:در آغاز شعر که بصورت انفجاری اعلام موضع می شود(ای نشسته در صف اول نکنی خود را گم/ منتظر اقدام تو هستند هنوز این مردم)  خشم  و بغض و حیرت گوینده از دو زاویه بخوبی مشهود است،بغض و حیرت از حمایت حماسی ٢٤ میلیونی مردمی از رئیس جمهور و خشم از جایگاه رئیس جمهور" صف اول" که پس از آن همه تبلیغ رقیب علیه ناکارآمدی ایشان درروز29 اردیبهشت توسط مردم به وی اعطا شد.

حساس خواه اظهار داشت:استفاده از واژگان " نکنی خود را گم" و "هنوز"  بیانگر آن است که گوینده مسحور، حیران و درمانده است که چگونه کسی که هنوز به زعم ایشان به وعده هایش عمل نکرده می تواند اینگونه مورد تایید مردم باشد.

وی یادآور شد؛ از منظر روانشناختی ، تاکید بر هر واژه نشانگر عشق و حسرت گوینده نسبت به جایگاه آن واژه  است.

این فعال سیاسی در ادامه اذعان داشت:در بخشی دیگر گوینده سعی دارد به خود بقبولاند که این اعتماد حتما متزلزل است ، از این رو همچون دون کیشوت با تلاشی کودکانه  بانگ هل من مبارز بر می آورد و با بازی  ناشیانه با آرایه های ادبی به جنگ  با رییس جمهور  و تخریب  بی هدف و سراسیمه ایشان می پردازد و در این راه از هر حربه ای  هم استفاده می کند .

 وی در ادامه افزود: از تخریب شخصیتی ایشان (سیلی از کوخ نشین، کاخ نشین خواهد خورد/ و زمین خوار سرانجام زمین خواهد خورد )، تا تخریب دستاوردشان(باز تحریم جدیدی به سنا رفت که رفت/ جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت) ، تا تهدید  ، غافل از اینکه  ناخواسته در ورای جملات بکارگرفته شده در این حملات ، درک نادرست خویش از پیام اسلام و همچنین منافع نظام  را هم بخوبی آشکار می سازد و متاسفانه آنچه که  به وضوح و بلندتر از هر صدای دیگر بگوش می رساند فریاد تفکر " ایران واس ماس"  است : (هرچه می شد برد از کیسه ما برد که برد/برد_برد این بود آری، همه را برد که برد)

حساس خواه افزود:گوینده درنهایت سعی می کند  با استفاده از حربه زور بر قدرت پنهانش تاکید کند و نه تنها  رئیس جمهور(وقت آنست که سر جای خودت بنشینی/ با دم شیر مکن بازی که بد می بینی) بلکه عربستان را هم تهدید به انتقام نماید.

وی تصریح کرد: شاید می داند  ایجاد فضای امنیتی و ناامن و کوفتن برطبل جنگ با کشوری که به تازگی میلیاردها دلار از امریکا و انگلستان اسلحه خریده و توسط  همه جنگ افروزان جهانی حمایت می شود می تواند  بهترین راه برای پرکردن  کیسه خالی‌شان باشد و مال بربادرفته را بازستاند(نوش جان همه تان سیلی ۶ موشک ما/ شترقش برسد به ریاض و حیفا) .

حساس خواه بیان داشت:متاسفانه  در این مورد باز هم  اهداف نظام را فراموش می کند و از یاد می برد که سیلی ۶ موشک ما  به صورت داعش در سوریه تدافعی بوده نه تهاجمی  و اینکه همانگونه که مسئولان نظام  همواره تاکید داشته اند ایران اسلامی هیچگاه جنگ طلب نبوده و نیست ،بنابراین استفاده از ضمیر "ما " برای اعلان جنگ به کشور همسایه حتی نادوست نقض حقوق ملتی است که با جنگ میانه ای ندارند و درروز 29 اردیبهشت آن را با بلندترین صدا فریاد زدند .

این فعال سیاسی در پایان افزود:از این رو به عنوان یک شهروند و با استفاده از حقوق شهروندی ام اعلام می کنم این سوء استفاده  از حقم را نه فراموش می کنم و نه می‌بخشم./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.