به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، مسوولان بیش از 60موسسه مالی و تعاونی اعتباری و بانک های شهرستان لاهیجان روز شنبه در جلسه ای در فرمانداری این شهرستان تصریح کردند: بر اساس قانون تجارت ، ورشکستگی زمانی رخ می دهد که انباشت بدهی یک بانک بیش از سرمایه آن بانک یا شرکت باشد درحالی که چنین موردی هم اکنون در هیچ موسسه مالی و بانکی دیده نمی شود.
به گفته آنان مسایل مطرح شده در باره برخی از موسسات مالی جنبه فشارهای روانی دارد و هیچ جای نگرانی برای مردم از سپرده گذاری نیست.
مسوول یکی از بانک ها به نمایندگی بقیه بانک های شهرستان لاهیجان اظهارداشت: ترازنامه های بانک ها توسط بخش خصوصی رسیدگی می شود و بر اساس رسیدگی به این ترازنامه ها مشکلی وجود ندارد بلکه موضوع بیشتر فشار روانی است.
وی تاکید کرد: هدف شایعه کنندگان برهم زدن آرامش و امنیت بانک هاست زیرا در صورتی که مشتریان وسپرده گذاران بانک ها یکجا مراجعه کنند بهترین بانک های جهان هم نمی توانند پاسخگو باشند و متلاشی می شوند .
فرماندار لاهیجان نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک های شهرستان گفت: امنیت فیزیکی و روانی برای مسوولان در شهرستان بسیار مهم و حیاتی است و هر نوع مانعی که در مقابل امنیت قرار بگیرد و مشکل ایجاد کند از سر راه برداشته می شود .
سیدمحمد احمدی افزود:مسوولان نظام از مقام معظم رهبری ، نیروهای مسلح ، رییس جمهوری تا رده های پایین همه مصمم هستیم که کوچکترین خدشه ای به امنیت جامعه وارد نشود.
وی تصریح کرد: اگر موسسه ای با عملکرد خود امنیت شهرستان را با چالش مواجه کند بسته خواهد شد و انتظار ما این است که امنیت داخلی در بانک ها با مجهز شدن به تجهیزات و نصب دوربین توسط خود بانکها و موسسات تضمین شود.
وی با بیان این که در استان گیلان و شهرستان لاهیجان تعامل خوبی با بانک ها و موسسات اعتباری وجود دارد یاداور شد: سال گذشته از پنج هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در استان گیلان حدود 300میلیارد ریال در لاهیجان هزینه شده است که هشت درصد آن برای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.
احمدی خاطرنشان کرد : تمام تلاش دولت یازدهم برای خروج از تورم دو رقمی به یک رقمی بود و تورم از بیش از 40درصد به کمتر از 10 درصد رسیده است.
وی اظهارداشت: برخی از نگرانی ها در مردم نسبت به بعضی موسسات بوجود آمده است که آنان نظر خوشبینانه ندارند در حالی که این موسسات می توانستند بهتر از این عمل کنند تا مردم مضطرب نشوند.
وی گفت: نباید بانک ها و موسسات مالی برای رقابت و جذب مشتری همدیگر را تخریب کنند بلکه باید با هم همکاری و تعامل داشته باشند.
احمدی افزود:رییس بانک کاسپین استان قول داده است که بازگشایی مالی و حساب ویژه سپرده مالی و تعیین خط اعتباری در شهرستان ایجاد کند تا زمانی که این اقدام انجام نشود اجازه بازگشایی به این شعبه در لاهیجان داده نمی شود.
وی یادآورشد: 63شعبه مالی و تعاونی اعتباری در شهرستان لاهیجان فعال هستند که 59واحد در شهر لاهیجان و سه بانک ملی ، کشاورزی و پست بانک هم در شهر رودبنه فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: از این موسسات و واحدهای اعتباری شهرستان لاهیجان 27واحد بانک و شش موسسه نظیر کاسپین ، عسکریه ، ثامن الائمه ، نور و حافظ هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان نیز در جمع روسای بانک ها گفت:امنیت امر پیچیده و چند وجهی ای است و در حوزه های مالی و اقتصادی نیز چیز ساده ای نیست که به راحتی بیان شود.
محمدرضا قربانی با بیان این که آنچه جامعه را دچار حوادث می کند احساس ناامنی است که بار روانی بسیاری را به همراه داد متذکر شد: باید به مقوله امنیت بصورت همه جانبه توجه داشته باشیم .
وی خاطرنشان کرد: مسوولان و مدیران بانک ها و موسسات که بیشترین مراجعات مردمی را دارند باید ضریب امنیتی تشکیلات خود را بالا ببرند و در همکاری با نهادهای امنیتی اهتمام ورزند.
قربانی تصریح کرد: حداقل انتظار این است که از ابزارهای نوین استفاده شود و قابل پذیرش نیست به جایگاه بانک ها خدشه وارد شود.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.