زهرا بدن آرا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویرایش و به روز رسانی منابع به منظور جذب مخاطبان بیشتر و ارتقای فرهنگ مطالعه ضرورتی بود که می بایست صورت می گرفت.
وی خاطرنشان کرد : بر اساس اجرای طرح یاد شده فرایند وجین منابع انجام ، و کتاب های فرسوده، تکراری، بدون مخاطب و ویرایش های قدیمی در کتابخانه ها شناسایی و جمع آوری می شود.
وی یادآور شد:کتاب های موجود در کتابخانه های گیلان در دولت یازدهم، رشد 35درصدی را شاهد بوده به طوریکه 822 هزار و 294 نسخه کتاب در سال 92 هم اکنون به یک میلیون و 106هزار و 915 نسخه کتاب رسیده است.
بدن آرا ادامه داد: شایسته است در زمینه افزایش سرانه فضای مطالعاتی استان اقدامات موثرتری انجام شود چراکه زیربنای فضای مطالعاتی استان تنها هفت درصد رشد داشته و از 29هزار متر مربع در سال 92 ، به سه هزار و 100 متر مربع ارتقاء یافته است.
وی میانگین سرانه فضای مطالعه استان را یک و 21 صدم متر مربع عنوان و تصریح کرد : میانگین کشوری دو متر مربع است و امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم به فضای مطلوب در حوزه مطالعه دست یابیم.
بدن آرا یادآور شد : در تیرماه امسال اجرای طرح رف خوانی منابع اطلاعاتی موجود در 84 کتابخانه عمومی نهادی گیلان و با هدف تطبیق فهرست رده ای ، تعیین و تهیه صورت منابع مفقودی، وجین، فهرست نویسی ، صحافی و رفع اشکال همزمان با کتابخانه های عمومی سراسر کشور انجام شد.
103 باب کتابخانه عمومی ، نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.
خبرنگار :ضامن** انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.