به گزارش خبرنگار ایرنا ، آنان از رشت مقر تاریخی مبارزان جنگل ، بندرانزلی پناهگاه قوهای سپید و ماوای فانوس دریایی ، تالش بزرگ ، رودبار سرزمین زیتون ، صومعه سرا شهر ابریشم ، لاهیجان و باغ های سبز چای ، منجیل شهر انرژی و توربین های بادی ، آستانه اشرفیه بارگاه سید جلال الدین اشرف و زادگاه استاد محمد معین و جای جای این دیار با حضور در راهپیمایی حماسی قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.
اقشار مختلف مردم از کشاورز و کارگر و کارمند ، معلم و دانش اموز ، استاد و دانشجو ، کاسب و صنعتگر همه با یک هدف و آن اعلام انزجار از استعمار و حمایت از ستمدیدگان فلسطینی آمده بودند.
مردان تبار میرزا با مشتهای گره کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل ، فلسطین تنها نیست حمایت خود را از مبارزان غیور فلسطین ابراز داشتند .
مادران گیلانی با زبان روزه فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند تا همدردی خود با مادران داغ دیده فلسطینی و نفرت خود را از غاصبان قاتل صهونیست به گوش جهانیان برسانند.
دخترکان گیلانی چفیه عربی بر سر یا پوشش رنگارنگ محلی با حضور خود در راهپیمایی برای همسالان مظلوم فلسطینی شان که برای آزادی وطنشان در مقابله سنگ و گلوله جان شیرینشان را از دست می دهند پیام همدلی فرستادند.
هرکس به گونه ای اعتراض خود را به این اشغالگری و صبعیت اعلام می کرد کودکان با کشیدن نقاشی یا دلنوشته ای و برخی با ساخت ادمکهای سران استعمار و استبداد.
جوانان حاضر در راهپیمایی با گوشی هایشان از صحنه حضور حماسی مردم در حمایت از مظلومان فلسطین عکس به یادگار بر می داشتند .
امسال این مراسم در 51 نقطه گیلان با افزون بر 100 برنامه برگزار می شود و حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران همچون سال های گذشته به شکوه این مراسم افزوده است.
حضرت امام خمینی (ره) روز 16 مرداد سال 1358 ، با هدف انسجام مسلمانان جهان، در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان 'روز جهانی قدس' اعلام کردند و مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.