شهرام حسین نژادی عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان بهداشت در ماه مبارک رمضان بر تولید زولبیا و بامیه نظارت می کنند و در صورت تولید با روغن سوخته با متخلفان برخورد و پرونده آنان به مراجع قضایی محول خواهد شد.
وی ادامه داد: روغن های سوخته به دلیل پراکسید بالا ، سرطانزا و برای سلامتی انسان مضر است و پس از نمونه برداری شیمیایی معدوم خواهد شد.
در شهرستان آستارا پنج هزار واحد صنفی در قالب 19 اتحادیه فعالیت می کنند.

** کشف نیم تن شیر خام فاسد در آستارا
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا نیز از کشف و ضبط 500 کیلوگرم شیر خام فاسد و غیر بهداشتی و دستگیری یک نفر در این رابطه در این شهرستان خبر داد.
بهرام پورضرب به خبرنگار ایرنا گفت: این مقدار شیر بدون مجوز بهداشتی و دامپزشکی از شهرستان های همجوار وارد شده بود که توسط ماموران ایستگاه بازرسی قلعه در محور اردبیل-آستارا از یک دستگاه خودرو نیسان کشف شد.
پورضرب با اشاره اینکه شبکه دامپزشکی با همکاری اداره های مرتبط بازرسی های خود را از واحدهای عرضه کننده شیرخام تشدید کرده ، ادامه داد: توزیع و عرضه شیر باید ساماندهی شود و این امر مستلزم همکاری دستگاه های مرتبط است.
در آستارا 180 واحد دامداری فعال است.

** آغاز ساخت اطاقک کلرزنی مجتمع آبرسانی کوته کومه آستارا
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز از آغاز ساخت اطاقک کلرزنی مجتمع آبرسانی کوته کومه این شهرستان با بیش از 250 میلیون ریال اعتبار خبر داد.
قاسم کباری گفت: آب آشامیدنی 850 خانوار روستاهای کوته کومه و باش محله از مجتمع آبرسانی کوته کومه تامین می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و هشت هزار و 478 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.