رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا عصر دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا ، از کشف چهار هزار و 90 اصله انواع چوب آلات جنگلی قاچاق و دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد.
سرخوش کرم زاده گفت: این چوب آلات جنگلی با هوشیاری ماموران پاسگاه کنترل چوب آلات منابع طبیعی قلعه و با مشارکت نیروی انتظامی در ایستگاه بازرسی محور مواصلاتی آستارا - اردبیل کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه این چوب آلات توسط سه دستگاه خودرو از شهرستان تالش به استان های شمال غرب حمل می شد، افزود: در این رابطه علاوه بر توقیف خودروها، چهار نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شده اند.
کرم زاده اضافه کرد: در روزهای گذشته نیز سه نفر از قطع کنندگان درختان جنگلی در آستارا شناسایی و 71 اصله انواع درختان جنگلی از آنها کشف و ضبط شد.
وی خواستار همکاری همه مردم بویژه جنگل نشینان و روستاییان برای برخورد با تخریب کنندگان جنگل به عنوان میراث ملی شد .
سطح اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آنرا مناطق و گونه های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیل، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.
استان گیلان دارای 560 هزار هکتار جنگل است که از این میزان 140 هزار هکتار در مناطق سخت گذر دست نخورده و بقیه مخروبه و نیمه مخروبه است .
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.