به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادت در ماه رمضان ، این ماه مبارک را ماه خودسازی دانست و افزود : انشاء ا... بداخلاق‌هایی که از پیش از انتخابات شروع شد و متأسفانه هنوز نیز ادامه یافته به برکت این ماه خاتمه یابد.

وی با اشاره به سفارشات بزرگان جهت تهذیب نفس و رعایت اخلاق بویژه در این ماه مبارک اظهار داشت : باید فضای جامعه به فضای کار و خدمت برای مردم تبدیل کنیم. دکتر نجفی ادامه داد : باید در جهت رنگین کردن سفره‌های مردم و تهیه ارزاق برای نیازمندان بویژه در این ماه مبارک تلاش کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه سفره‌های افطاری نباید در بخش دولتی پهن شود افزود : حتی اگر هزینه افطار از جیب شخصی هم پرداخت شود برپایی آن را در بخش دولتی صلاح نمی دانم . استاندار افزود : بهتر است ضیافت افطار در سفره‌های عمومی، اماکن مذهبی و زیارتی برگزار گردد.

وی با انتقاد از پخش برخی مصاحبه‌ها ی صدا و سیما پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اظهار داشت : باید به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم امیدوار بوده و به انتخاب و حضور خود در انتخابات ببالند. استاندار گیلان با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتخابات یک برنده داشت و آن هم حضور حداکثری مردم بود افزود : مردم خود تشخیص دادند که کدام گفتمان ادامه داشته باشد.

دکتر نجفی افزود: تمام تلاش ما بر این است که فضای استان به جدل مبدل نشود و اجازه اینکار را هم نخواهیم داد. استاندار گیلان با اشاره به اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت : زمینه‌ای را فراهم کنیم تا همگان در این مراسم بزرگداشت حضور یابند.

وی به اعتراض مردم به تبعید حضرت امام خمینی (ره) و کشتار بی رحمانه مردم توسط رژیم شاه در 15 خرداد سال 42 اشاره کرد و افزود : جریانات مذهبی بعد از این واقعه نمود بیشتری در جامعه پیدا کردند. استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه در آن روزها مراجع تقلید پشت اندیشه‌های امام ایستادند افزود: در اعتراضات به تبعید حضرت امام در سال 42 و اوج حرکت‌های انقلابی تا سال 57، مذهبیون هدایت‌گر اصلی بودند.

وی افزود : کشتار بی‌رحمانه 15 خرداد سال 42 ، چهره نظام و شاه را در پیش ملت و جهان منفور کرد . دکتر نجفی در ادامه با بیان اینکه بعد از اتفاقات سال 42 شاه هر قدر تلاش کرد نتوانست چهره منفور خود را در پیش عموم و جهانیان ترمیم کند افزود : در این راستا مبالغ هنگفتی را جهت برگزاری جشن‌های 2500 ساله هزینه کرد اما نتوانست چهره ننگین خود را تغییر دهد.

استاندار گیلان بر ضرورت تلاش همگان جهت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تأکید کرد: امام خمینی (ره) متعلق به همه مردم است و اندیشه های بزرگ ایشان آنقدر عظیم است که باید همواره به آن بپردازیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663085
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.