محمدعلی نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات را در مقایسه با کشور بیشتر عنوان کرد و افزود: درصد مشارکت در گیلان ، نزدیک به 83 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در روند برگزاری انتخابات نیروهای دست اندر کار خوب عمل کردند، افزود: با تلاش و کوشش ، هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و بدون وقفه، انتخابات را در سلامت کامل برگزار کردیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: زیبایی انتخابات روز 29 اردیبهشت ماه امسال این بود که مردم در فضایی آرام و با نشاط در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور یافتند و این موفقیت متعلق به مردم است.
نجفی گفت: مردم با حضور مقتدرانه با علم و دانایی و همچنین با اهداف مشخص، پیام همبستگی ملت ایران را به جهانیان اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی های اخیر به این معناست که عده ای هنوز پیام روشن ملت ایران را درک نکرده اند و در انجام محاسبات خود در خصوص مطالبات جامعه، دچار خطاهای استراتژیک هستند.
وی با بیان اینکه در گیلان بیشتر از 69 درصد به حجت الاسلام روحانی رای داده اند، اضافه کرد : آرای بیشتر از سال 92 مردم گیلان به گفتمان دکتر روحانی و این علاقمندی آنها ، تکالیف ما را برای خدمت بیشتر می‌کند.
نجفی افزود: افزایش آرای حجت الاسلام روحانی در گیلان با وجود تلاش های بی وقفه عده ای به منظور نادیده انگاشتن دستاوردهای دولت بدست آمد و مردم به خوبی نشان دادند که کدام روش را برای اداره‌ کشور می‌پسندد.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر شامل رأی اولی ها می شد.
حجت الاسلام روحانی در گیلان، 69.3 درصد از آراء مردم استان را کسب کرد که نسبت به سال 1392 ، 260 هزار نفر معادل 13 درصد بیشتر است؛ تعداد آراء مأخوذه‌ حجت الاسلام روحانی در گیلان ، یک میلیون و 43 هزار و 285 نفر بوده است. .
تعداد آرای مأخوذه‌ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز 442 هزار و 728 نفر معادل 29.2 درصد، سید مصطفی میرسلیم 17 هزار و 603 نفر معادل 1.1 درصد و سید مصطفی هاشمی طباء هفت هزار و 750 نفر معادل 0.5 درصد است.
یک میلیون و 889 هزارو 655 نفر واجدین شرایط رای دادن در استان بودند که آرای ماخوذه از صندوق ها یک میلیون و 563 هزارو 732 رای بوده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.