به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمد احمدی پور با اعلام آمادگی سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی در استان، افزود: در این شعبات شش هزار و 10 صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.
وی شعبه های سیار را 362 شعبه عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده 50 اصلاحی قانون انتخابات ریاست جمهوری هیأت های اجرایی بخش با تصویب هیأت های اجرائی شهرستان می توانند برای مناطق صعب العبور و کوهستانی که تشکیل شعب ثبت نام و اخذ رأی ثابت مقدور نیست، شعب اخذ رأی سیار تشکیل دهند که در این خصوص تمهیدات لازم توسط هیأت های اجرایی انجام شده و نیروهای برگزار کننده از دیشب در این مناطق مستقر هستند.
احمدی پور با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 52 شهر و 2 هزار و 176 روستا برگزار می شود، گفت: فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش با 253 شعبه بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی افزود: در این شهرها در هر شعبه اخذ رأی، 2 تا 5 دستگاه صندوق رأی گیری الکترونیکی نصب شده و اعضای شعب آموزش لازم را در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه ها فرا گرفته اند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد : در خصوص آموزش عمومی نیز اقدامات متعددی همچون نصب دستگاه های آزمایشی 20 روز قبل انتخابات در نقاط پرتردد این شهرها جهت آشنایی شهروندان و شرکت در انتخابات آزمایشی ، پخش تیزرهای تلویزیونی و اطلاع رسانی متعدد، نصب پوسترهای آموزشی و راهنما جهت آموزش و آشنایی شهروندان انجام شده است .
محمد احمدی پور گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت در گیلان ، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر و تعداد رای اولی ها نیز 41 هزار و 66 نفر است.
وی افزود : بر اساس ماده 20 قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج کشور از ساعت 8 صبح تا 18 می باشد که تشخیص ضرورت و مدت تمدید زمان اخذ رأی در سراسر کشور بر عهده مقام عالی وزارت کشور است.
احمدی پور تاکید کرد : مردم استان می بایست حتماً شناسنامه خود را برای رأی دان در شعب ثبت نام و اخذ رأی به همراه داشته باشند ضمن اینکه به همراه داشتن کارت ملی نیز ضروری است ولی در صورتیکه کارت ملی خود را به هر دلیلی در دسترس ندارند، حداقل فتوکپی آن یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه عوامل اجرایی انتخابات حدود 40 هزار نفر هستند، افزود: اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ترکیبی از نمایندگان فرماندار یا بخشدار، رئیس شعبه ثبت نام و اخذ رأی، منشی، ناظرین هیأت نظارت شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری، ناظرین هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهور و شوراهای اسلامی و بازرسین می باشد که در کنار این افراد، 2 نفر از پرسنل نیروی انتظامی و پرسنل دیگر نیروها با مسئولیت دیگر نیروها کار حفاظت از این شعبات را بر عهده دارند.
احمدی پور با بیان اینکه 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا باهم رقابت می کنند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
میزان مشارکت مردم گیلان در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری، 81.6 درصد و در دور گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا 77.6 درصد بوده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.