مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال آستارا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 6 مدرسه فوتبال در آستارا برای پرورش استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان این شهرستان فعالیت می کنند و با حضور حمید رجبی نیا نماینده فدراسیون فوتبال، 30 بازیکن مستعد مدارس فوتبال این شهرستان برای دعوت به تیم های ملی نوجوانان و جوانان مورد بررسی و سنجش قرار گرفتند.
پرویز ضمانتی افزود: پس از برگزای مراحل مختلف سنجش، چهار بازیکن در رده سنی نوجوانان و هفت بازیکن در رده سنی جوانان انتخاب شدند تا پس از سنجش نهایی در شهرستان رشت، برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان انتخاب شوند.
وی با تقدیر از منصور خالصی، فریدون ارژنگی، بابک پوربخش، اورنگ داداش زاده، عسگر اجرایی و محمود نصیری مربیان مدارس فوتبال شهرستان آستارا، اضافه کرد: این مدارس نقش عمده ای در شناسایی و پرورش استعدادها دارند و توجه به تمام رشته های ورزشی پایه، دارای اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه تابستان بهترین فرصت برای نوجوانان و جوانان جهت شرکت در دوره های آموزشی مدارس فوتبال آستارا است، اظهار کرد: کلاس های آموزشی فوتبال با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
ضمانتی با اشاره به قدمت و ریشه فوتبال شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: اولین مدرسه فوتبال در آستارا در سال 1308 تاسیس شد و این شهرستان از آن زمان تاکنون چهره های نام آشنایی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در این شهرستان حدود سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی ساماندهی شده است.

***
یکدوره کلاس آمادگی نجات غریق در شهرستان لنگرود برگزار شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان روز سه شنبه گفت: این کلاس آمادگی نجات غریق، ویژه بانوان استان و به میزبانی لنگرود برپا شد.
سعید علیپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کلاس 27 ورزشکار از شهرها و بخش های مختلف استان گیلان حضور داشتند.
وی اظهار کرد: همچنین مدرسی کلاس آمادگی نجات غریق بانوان گیلان را که در استخر فجر لنگرود برگزار شد ، خانم رخشان فر بر عهده داشت که جدیدترین شیوه های نجات غریق را به شرکت کنندگان آموزش داد.
وی ادامه داد: در پایان نیز از شرکت کنندگان در کلاس آمادگی نجات غریق ، آزمون گرفته شد که در به قبول شدگان در این آزمون ، مدرک نجات غریق اعطاء خواهد شد.
در استان گیلان بیش از 750 ورزشکار به صورت سازمان یافته در هیات ورزشی نجات غریق ، در 2 بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
خبرنگاران : هدایتی ، حسین مجرد ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7285 /6070 / 7124/7105
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.