به گزارش ایرنا، این اعلام حضور اغلب خودجوش که با شیوه های گوناگون و از طریق رسانه های مختلف بوده، فارغ از سلیقه این نامداران در انتخاب رئیس جمهوری کشورشان ، پیام های امیدوار کننده و مثبت بسیاری دارد؛ نخست این که حضور ستارگان و نخبگان در انتخابات زمینه ساز مشارکت آنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، تصمیم گیری ها و ورود شایستگان به مراجع تصمیم گیری و اجرایی کشور است .
دیگر اینکه حضور این روشنفکران ، نخبگان و روشنگران در عرصه انتخابات، حجت را بر آنان که با ادعای روشنفکری و تحول خواهی، رای دادن را بی فایده می دانند، تمام کرده است .
در واقع بنا بر تعاریف علمی، روشنفکر فردی است که از اوضاع جامعه خویش درکی واقع‌بینانه دارد و در چهارچوب اندیشه و فرهنگ بومی، درصدد رفع معضلات آن است. از سوی دیگر حضور نخبگان بعنوان قشر روشنفکر و آگاه جامعه راه می نماید و مرجعی برای آنهاست که هنوز در انتخاب خود مردد هستند.
مشارکت ستارگان هنری ، ورزشی ، فرهنگی و غیره نشان از وجود نشاط ، پویایی و امید در این سرزمین سرشار از ثروت ، فرصت و ظرفیت است. تاثیرگذاری هنرمندان و نخبگان بر جامعه ، خروج مردم از انفعال و بی تفاوتی و جلب مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان ، از دیگر تاثیرات حضور آنان است.
نکته جالب اینکه اغلب این هنرمندان به صورت خودجوش در عرصه انتخابات و هواداری فعال شده اند نه به دعوت کاندیدایی خاصی که این، نشان از ارتقاء تفکر سیاسی نخبگان رشته های مختلف کشورمان در کنار استعدادها و توانمندی های دیگرشان است .
مردم نیز تقریبا در همه جای جهان اغلب به ستارگان و نخبگان جامعه خود توجه و اطمینانی بیش از سیاستمداران دارند. برخی از این هنرمندان بعنوان سفیران یونسکو یا سازمان های خیریه و درمانی و حقوق بشری شناخته می شوند و این نیز بر تاثیرگذاری آنان بر روی جامعه می افزاید .
حضور این ستارگان در انتخابات، می تواند بخشی از خلاء ناشی از فقدان احزاب در کشور را پر کند؛ بی شک این تلاش و همبستگی پیامی روشن برای جامعه جهانی است که مردم ایران در هیچ زمینه ای منفعل و بی تفاوت نمی مانند و این، نه تنها وجهه ایران را ارتقاء می دهد، بلکه امنیت ملی را نیز قوامی بیش از پیش می بخشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان، فردا (جمعه 29 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.
خبرنگار:گیتی بابایی ** انتشاردهنده: کبیری
6030/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.