به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از استادان دانشگاه های تهران با حضور در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشت، در میان هواداران پرشور او سخنرانی و مردم را به حضور باشکوه در انتخابات تشویق کردند.

** صادق زیبا کلام: صندوق های رای، تنها پنجره باز پیشرفت و تغییر در کشور است
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: صندوق های رای تنها روزنه و پنجره باز برای تغییر و پیشرفت کشور است.
صادق زیبا کلام شامگاه سه شنبه در همایش حامیان حجت الاسلام روحانی در رشت افزود: تنها شانسی که برای انجام کار اصلاحی در کلان مملکت داریم، صندوق های رای است.
وی این دوره از انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این انتخابات بین دو فرد نیست، بلکه انتخاب بین دو سبک و دو شیوه مملکت داری است.
به گفته زیباکلام، یکی از پدیده هایی که ما طی سال های 84 تا 92 متوجه نشدیم، دولتی شدن اقتصاد است، حال اینکه دولت روحانی، به اقتصاد باز و محول کردن کارها به مردم اعتقاد دارد.
این استاد دانشگاه تهران گفت: این دولت موفق شد تورم افسارگسیخته را مهار کند و رشد اقتصادی منفی پنح درصد را به بالای پنج درصد برساند.
وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم شرایط به سال های 84 تا 92 برگردد و لازم است به خاطر آینده ایران اسلامی تلاش کنیم حجت الاسلام روحانی تکرار شود.

** فیاض زاهد: برای پیشبرد برنامه های اقتصادی، نیازمند سیاست های تنش زدا هستیم
مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز گفت: در کشوری که نتواند ثروت تولید کند و پول درآورد، دولت قادر به تامین زندگی شهروندان آن نخواهد بود.
فیاض زاهد با بیان اینکه برای پویایی اقتصاد ملی دست کم نیازمند 500 میلیارد دلار هستیم، افزود: با بودجه کنونی کشور، تا 55 سال آینده هم پروژه های نیمه تمام، به بهره برداری نمی رسد.
وی با تاکید براینکه هیچ کشوری در جهان بدون حمایت ملی و سرمایه گذار خارجی نمی تواند اقتصادش را پویا کند، گفت: برنامه های اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری خارجی است و سرمایه گذاری خارجی هم در گرو رویکرد تنش زدایی است.
وی ادامه داد: معتقدیم روحانی و تیمش می توانند اقتصاد را در چهار سال آینده در مسیر صحیح آن پیش ببرند چراکه اکنون، موقع شکوفایی اقتصادی است.
فیاض زاهد اضافه کرد: نباید تردید کنیم، زیرا می خواهیم فرزندان مان با عزت زندگی کنند بر این اساس به حجت الاسلام روحانی رای می دهیم.

** حق شناس: نقطه ای که قرار داریم با 92 قابل قیاس نیست؛ به عقب برنمی گردیم
استاد علوم اقتصادی دانشگاه های تهران نیز در این جلسه با یادآوری درآمد کشور در سال 1390 گفت: در این سال، شاهد رشد اقتصادی سه درصدی بودیم ضمن اینکه طبق آمار مرکز آمار کشور، در همان مقطع، میزان اشتغال خالص صفر بوده اما اکنون می گویند چرا دولت یازدهم فقط دو میلیون شغل ایجاد کرده است.
هادی حق شناس افزود: کشتی های ما در زمان تحریم، حق تردد با پرچم ایران را نداشتند، برداشت ما از میدان گازی مشترک با قطر بسیار کمتر از الان بود و اکنون چند هفته ای است که به برداشت برابر رسیده ایم.
وی اضافه کرد: نباید به عقب برگردیم و باید برای تحقق این امر، همه به پای صندوق های رأی برویم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه هفته جاری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
گزارش از : مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.