مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم 76 درصد است، گفت: کیفیت، خط قرمز فعالیت های این شرکت است. .

به گزارش ایلنا از رشت،  محبعلی رنج ور با اشاره به اینکه گیلان دارای هزار و 770 روستای برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است، اظهار داشت: بی شک تامین کیفیت آب آشامیدنی این تعداد روستا کاری حساس و خطیر است.

وی افزود: تقویت حوزه ی کنترل کیفیت شرکت آبفار گیلان امری ضروری است.
وی، با بیان اینکه شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم 76 درصد است، گفت: کیفیت، خط قرمز فعالیت های این شرکت است. 

رنج ور، با تاکید بر اینکه کارشناسان کنترل کیفیت به درستی به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: ثبت دقیق اطلاعات در سامانه های مربوطه، بهره مندی از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، بکارگیری مناسب نیروهای آبدار، تعامل با کارشناسان مرکز بهداشت و جمع آوری دستگاه های کلرزن گازی باید مورد توجه ی کارشناسان حوز ی کنترل کیفی قرار گیرد. 

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار گیلان نیز در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرم سال، گفت: نظارت دقیق کارشناسان کنترل کیفیت بر روی سلامت آب شرب روستاها، شستشوی مخازن زمینی و هوایی و شبکه های آبرسانی باید بطور مستمر انجام شود.

علی جعفری، با تاکید بر تبدیل دستگاه های کلرزن گازی به مایعی، افزود: این طرح تا پایان سال جاری باید در همه ی شهرستان ها اجرا شود.

وی، با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی شهرستان ها در بخش کنترل کیفیت، خاطرنشان کرد: در تلاشیم با ساماندهی پیمانکاران نگهداری از تاسیسات و پرداخت به موقع حق و حقوق آبداران بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را مرتفع کنیم.

در پایان این جلسه، با اهدای لوح تقدیر از جلالی کارشناس کنترل کیفیت امور آبفار شهرستان ماسال بعنوان کارشناس نمونه این حوزه در سال 95 تجلیل شد. 

در زمان حاضر26 نفر کارشناس کنترل کیفیت کار نمونه برداری و آزمایش آب شرب روستاهای گیلان را در 15 واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان به طور مستمر انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.