مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در دولت یازدهم 260 روستای فاقد آب شرب گیلان، از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به حوزه آب شرب روستایی کشور و بالطبع استان گیلان شده است. 

محبعلی رنج ور، با بیان اینکه در طول 4 سال فعالیت دولت یازدهم 260 روستای گیلان که فاقد آب شرب بودند، از این ماده حیاتی برخوردار شدند، افزود: تا قبل از دولت روحانی شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 64.98 درصد بود که این رقم در حال حاضر به 75.98 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 4 ساله بیش از 269 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب شرب روستایی گیلان تصویب شد.

وی، با بیان اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم 3 هزار و 77 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع آب شرب در روستاهای گیلان اجرا شد، گفت: 60 حلقه چاه جدید نیز در این مدت به منظور تامین آب شرب روستاهای استان حفر و راه اندازی و 120 دهنه چشمه بهسازی شد.

رنج ور، با اشاره به اینکه در مدت مزبور74 باب ایستگاه پمپاژ و 18 هزار و 925 مترمکعب مخزن آب شرب روستایی در گیلان احداث شد، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت فعالیت های چشمگیر دولت تدبیر و امید در بخش آب آشامیدنی روستایی، در 4 سال گذشته تحول خوبی در آبرسانی به روستاهای گیلان صورت گرفت.

وی افزود: در سال 92 تعداد روستاهای برخوردار گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی هزار و 519 روستا بود که هم اکنون این رقم به هزار و 779 روستا ارتقاء یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.