به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در جمع مردم استان گیلان در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت بیان کرد: گیلانی ها همواره در این کشور خوش درخشیده و برای ایران عزیز، مجاهدت کرده اند.
وی ادامه داد: در حوادث ضداستعماری و ضداستکباری، نهضت بزرگ جنگل و شهادت مردم عزیز این سرزمین را داریم و در دوران انقلاب و مبارزات دفاع مقدس و امروز هم، برای حفظ امنیت ملی و در مبارزه با کسانی که تروریسم را در منطقه توسعه داده اند، برای دفاع از مظلومان می بینیم که این سرزمین و مردم آن، در همه عرصه ها افتخارآفرین بوده اند.
قالیباف گفت: یکی از مشکلات کشورهای دیگر، کمبود نیروهای جوان است این در حالیست که وجود استعدادها و نیروهای جوان توانمند در کشور و در استان هایی مثل گیلان، بزرگترین سرمایه است.
وی افزود: در حوزه منابع مادی، ارقام و اعداد نشان می دهد که اگر چه یک درصد جمعیت دنیا را داریم، اما حداقل پنج درصد منابع جهان را داریم که یکی از معروف ترین آنها، نفت و گاز است.
وی خاطرنشان کرد: ما 18 درصد گاز و نفت جهان را داریم؛ در حوزه پیشرفت علمی نیز در خیلی از زمینه هایی که می تواند تحول ایجاد کند، در قله دانش دنیا هستیم اما متاسفانه با وجود همه این ظرفیت ها در کشور و به ویژه در گیلان؛ در حوزه های کشاورزی، صنعت، دریا و گردشگری و در چنین سرزمینی و با چنین استعدادی مردم ما فقیرانه در این کشور زندگی می کنند و هر روز، درآمد مردم و کشور بجای افزایش، رو به کاهش است.
قالیباف ادامه داد: امروز بحران اقتصادی در کشور وجود دارد و موضوعاتی همچون بیکاری و گرانی هست؛ همه بخش های مختلف ما در عرصه های کشاورزی، صنعت و به ویژه بیکاری جوانان وجود دارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: باید از خود سوال کنیم دلیل این موضوع چیست؟ من بر این باورم که ناکارآمدی و ضعف مدیریت در اداره کشور، آن را دچار چنین مشکلاتی کرده است.
وی ادامه داد: وقتی در کشوری بحران اقتصادی پیش می آید، دولت ها وظیفه خود را کمک به مردم می دانند ولی امروزه می بینیم مجموعه سیاست های انجام شده، موثر نبوده و دولت نتوانسته این چالش ها و مشکلات را رفع کند.
قالیباف افزود: در کشاورزی در همین گیلان، در بخش های چای ، برنج و زیتون و در ابعاد حوزه صنعت وقتی نگاه می کنیم می بینیم دچار مشکل هستیم و چاره اندیشی نمی بینیم و حتی چشم اندازی برای رفع آن نمی بینیم و این، یعنی ناکارآمدی دولت در اداره کشور.
وی خاطرنشان کرد: وقتی جوابی ندارند، می گویند دولت گذشته و این، ضعف دولت است زیرا دولت گذشته همین دولت است چرا که چهار سال، زمان کمی نیست که مشکلات را ارجاع می دهید به دولت گذشته و این ناکارآمدی را بوجود آورده و وعده دروغین به مردم می دهید.
وی افزود: وقتی کارنامه ای قابل دفاع نیست، بهانه این است که نمی گذارند ما کار کنیم و باید پرسید چه کسی نمی گذارد کار کنید؟ ضعف مدیریت و اشرافیگری و تاجرصفتی دولت؛ مهمترین مشکل در اداره کشور است.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: وقتی که این کارنامه غیر قابل دفاع را دارند، مردم را می ترسانند و می گویند اگر فلان شود و این دولت تغییر کند و دولت بعدی بیاید، در پیاده روها دیوار خواهند کشید و این حرف را اگر در مقابل مرغ پخته هم بگذارند، به حرف می آید.
وی ادامه داد: از دید ما ، دولت با آرای ضعیف آمد و امروز هم چون کارنامه موثری ندارد، از نام دیگران برای خود رای جمع می کند، چون کارنامه قابل دفاعی ندارد.
قالیباف افزود: دولتی که بناست مشکلات اقتصادی را حل کند، باید توانمند و قدرتمند با نیروهای انسانی از درون بجوشد نه اینکه هرچه گفته می شود، می گویند نداریم، نمی شود و نمی توانیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: من به شما مردم گیلان به ویژه جوانان می گویم؛ ما برای حل مشکلات بعد از اتکای به خدا ، جز اراده و مدیریت و تکیه به نیروهای جوان راهی نداریم؛ چون ما می توانیم، هم می شود و هم نیروی جوان توانمند داریم.
وی ادامه داد: مطمئن باشید در چهار سال پیش رو می توانیم با همه ظرفیت، پنج میلیون شغل را برای جوانان عزیز فراهم کنیم و همینطور که در پروژه های شهر تهران، زمان آغاز و پایان پروژه ها مشخص بود، برای ایجاد این پنج میلیون شغل هم شمارشگر می گذاریم که مردم ببینند و بدانند کی شروع می شود و کی به سرانجام خواهد رسید و شغل ها در کجا و چگونه ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای تحول اقتصادی و اصلاح نظام بانکی و رهایی آن از دست این چهار درصدی هایی که منافع ملت را به یغما برده اند و همچنین نظام گمرکی، تحول ایجاد می کنیم تا یک وزیر نتواند از کارت بازرگانی موقت یک کارگر، سوءاستفاده کند.
قالیباف اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز، کمر تولیدکنندگان ما را شکسته است، تجار، کشاورزان و جوانان را بیکار کرده و در توان ما وجود دارد که با حذف چهار درصدی ها ، قاچاق کالا را از بین ببریم.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش های کشاوزی ، صنعت و گردشگری در گیلان گفت: می توانیم به کمک شما ، به آرامش و رشد قابل قبول و درآمد ارزی چشمگیر در کشور دست یابیم؛ همه اینها بستگی به حضور شما دارد که دست به دست هم دهیم تا در 29 اردیبهشت در پای صندوق های رای ، به دولت چهار درصدی ها پایان دهیم.
وی افزود: به همه شما متعهد می شوم که این مسیر رشد را با کمک شما پیش ببریم و این استان زرخیز را از مشکلات رکود ، تورم و بیکاری نجات دهیم و ضمانت این تعهد، کارنامه گذشته من در همه مسئولیت هاست و هیچگاه وعده را خلف وعده نکرده ام.
قالیباف در خاتمه سخنانش گفت: برای همه مذاهب مختلف احترام قائلم؛ صعود تیم فوتبال سپیدرود رشت را به لیگ برتر تبریک می گویم و امیدوارم که شادی ماندگار ما ، حل مشکل اقتصادی جوانان باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ، 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
7471/2007/
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.