به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در جمع مردم گیلان در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت اظهار کرد: امروز حضور ما در جمع گیلانی ها برای دو امر مهم نگاه به آن تصمیمی که تا کنون برای اداره کشور بوده و نیز نگاه به تصمیم برای آتیه و آینده کشور است.
وی ادامه داد: در هر انتخاباتی به طور طبیعی کسانی که رای می دهند، نگاه می کنند قبلا چه تصمیمی گرفتند و الان باید چه تصمیمی بگیرند؛ کشور ما در گذشته به برکت خون شهدا افتخارات بسیاری آفریده و اگر سایه جنگ از کشور کنار رفته، به برکت حضور غیورانه مردم بوده است.
رئیسی مهمترین مولفه قدرت در نظام اسلامی ایران را حضور مردم بابصیرت و نقش آفرین دانست و گفت: این حضور تنها در یک مراسم یا راهپیمایی نیست و راه حل مشکلات کشور باید با نگاه به همین جوانان و حضور آنان باشد.
وی ادامه داد: معنای این سخن آن است که کلید حل مشکلات کشور و کلید باز شدن قفل کسب و کار مردم و مشکلات اجتماعی ، فقط در دستان توانای این ملت و جوانان است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیگانگان برای هیچ ملتی گره گشا نبوده اند؛ امام راحل جوانان را باور داشت، رهبری باور دارند و در هرعرصه که به جوانان میدان داده ایم؛ آن عرصه، عرصه پیروزی ما شده است.
رئیسی گفت: باید به جوانان میدان داد و در دولت کار و کرامت می خواهیم از جوانان توانمند به عنوان مدیران کارآموخته برای اداره دولت استفاده کنیم.
وی بیان کرد: کلیه خط کش هایی که شهری و روستایی، شیعه و سنی ، گیلک و کرد و تالش و هرکدام از اقوام و گویش ها را از هم جدا کند، مطلقاً پذیرفته نیست.
وی تصریح کرد: امروز برخی تصور می کنند ما به اهل سنت و زنان و دختران مان اجازه می دهیم در جامعه شئونات اجتماعی را احراز کنند، در حالی که خداوند به جوانان و زنان و مردان ما کرامت می دهد و این کرامتی نیست که دولت بدهد.
رئیسی خاطرنشان کرد: دولت وظیفه صیانت و حفظ شئونات برای پیر و جوان ، بازنشسته و کشاورز، کارگر و هر قشری دارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گیلانی ها را به لحاظ سطح دانش و سواد و اطلاعات اجتماعی، در سطح بالا دانست و گفت: در جمع شما نمی خواهم با شعار انتخاباتی برخورد کنم، با این همه ثروتی که در استان هست، آیا در این استان با وجود جنگل و آب و دریا و خاک حاصلخیز و ذخایر و معادن و از همه بالاتر نیروی متراکم انسانی کارآمد، شأن مردم این استان و جایگاه آنان همین است که از بیکاری رنج ببرند؟
وی ادامه داد: امروز رقم جوان بیکار از دختر و پسر که آماده کسب و کار باشند، رقم بالایی است حال اینکه گیلان می تواند قطب قوی گردشگری ، صنعتی و کشاورزی شود.
وی افزود: کشاورزی ما در گیلان مشهور است و برنج و چای و زیتون این کشور از گیلان و دسترنج کشاورزان آن است اما امروز استانی که می تواند علاوه بر چای کشور، صادرات چای را در دست بگیرد، در این وضعیت است.
رئیسی اضافه کرد: امروز کشاورزی برخوردار از دانش بنیان، آن را باصرفه می کند و اگرمسائل این بخش درست مدیریت درست شود، در کنار یک کشاورز، چهار نفر می تواند در صنایع تبدیلی فعال شود و اینها در کنار کشاورزی نوین، می تواند کشور را در قله فناوری قرار دهد.
وی افزود: مگر قانون دستور نداده رقم بیکاری به 8 درصد برسد، شما که نمی توانید، چرا خود را در معرض رای مردم قرار داده اید؟ دولت می گوید نمی شود، ولی ما می گوییم شهدا به ما یاد داده اند که نشدنی ها شدنی است، مگر قاچاق کالا ، بازار ما را رنج نمی دهد؟ نصف قاچاق کالا اگر کم شود، یک میلیون شغل یعنی 10 میلیارد دلار بهره وری دارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: مشکل کشور، مشکل کمبود نقدینگی نیست که امروز 60 درصد امکان و ظرفیت این استان تعطیل شود؛ نساجی گیلان و ابریشم گیلان زبانزد بود، این ابریشم و نساجی الان کجا قرار دارد ؟
وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته با 100 هزار میلیارد می تواند صنایع کشور را متحول کند و چرا این کارها نشد و پول ها به چه کسانی داده شد؟
وی بیان کرد: 500 هزار میلیارد تومان به افرادی داده شد که پولشان را در بانک انباشته اند و این جفای به ملت است؛ از زبان مردم می گویم ، من زبان کسانی هستم که سخنشان شنیده نمی شود، از جمله کارگران، دانشجویان، کشاورزان و فرهیختگان در گوشه و کنار کشور.
رئیسی ادامه داد: یک فرهنگی در کشور حق دارد 10 میلیون از صندوق خود وام بردارد و وقتی این صندوق توسط چند نفر به یغما برده می شود، صندوق فرهنگیان چه کند؟ فساد در کشور فراجناحی شده و هر دولت به گردن دیگری می اندازد، امروز کشور ظرفیت فسادها و اختلاس ها را ندارد.
وی تصریح کرد: باید اصلاح نظام بانکی صورت گیرد و با ایجاد یک سامانه جامع، می توان هم نظام بانکی و هم صادرات و واردات را کنترل کرد؛ بگذارید مزایده ها ، مناقصه ها و قراردادها را مردم بدانند، این محرمانگی برای چیست؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، ضعف مدیریت اجرایی را تنها کمبودکشور توصیف و تصریح کرد: حرفمان این است که کشور نه مشکل نقدینگی و نه کمبود نقدینگی دارد، نه کمبود آب و نه نیروی انسانی و نه ذخایر و معادن.
رئیسی افزود: 11 میلیون جوان، دختر و پسر آماده ازدواج در کشور داریم و تنها مشکل ازدواج آنها شغل است؛ تسهیلات ازدواج را مجلس 10 میلیون تومان تصویب می کند و 500 هزار نفر در نوبت وام ازدواج هستند و 300میلیارد تومان وام صفر درصد به افراد خاص داده می شود و می گذارند در بانک و ماهیانه 10 میلیارد تومان سود می برند.
وی ادامه داد: اگر تنها 2 نفر از این کسانی که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند، این مبالغ را به بانک برگردانند، مشکل وام ازدواج جوانان حل می شود؛ دولت در برابر فقرا مسئول است و در برابر افزایش یارانه، آقایان می گویند بودجه نداریم؛ دولت یارانه عده ای را حذف کرد و در همین چند روز، خودشان به آنها گفته اند افرادی که یارانه شان حذف شده ، بیایند یارانه بگیرد.
رئیسی افزود: ما قرار است با خدا و خودمان عهد ببندیم منافع ملی را فدای منافع شخصی نکینم، ما می خواهیم دولت کار داشته باشیم که یک عده افراد کارآمد و با تقوا داشته باشیم و دولتمردانی باشند که خودشان کار کنند نه خودشان هم کار کنند، هم تاجر باشند و در بخش خصوصی سود ببرند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: ما معتقدیم در دولت مهدوی علاوه بر برنامه ، عمل و اقدام برای برنامه مهم تر است، دوره حرف درمانی گذشته و این دوره، مردم از دولت اقدام و عمل می خواهند.
وی با بیان اینکه دیپلماسی این است که محصولات ما در بازار عراق و سوریه که دوست ما هستند، عرضه شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای دیپلماسی بروند با غرب صحبت کنند و بگویند اگر شما حمایت نکنید، ما نیستیم، ما این دیپلماسی را قبول نداریم.
وی با اشاره به برجام افزود: این، سندی است که چون بسته شده، هر دولتی باید آن را انجام دهد و نظام هم آن را قبول دارد، شما توانایی نقد کردن چک برجام را ندارید، یک دولت انقلابی مردمی می خواهد که برود آنان را به تعهداتی که داده اند، متعهد کند و این چک را از طرف ملت ایران، نقد نماید.
رئیسی افزود: برای حل مشکلات کشور و مردم ، اول خداباوری و اتکای به خدا شرط است و بعد اعتماد به مردم خودمان، در این صورت بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ادامه سخنانش گفت: امروز اگر گیلان دست هرکسی باشد، بهترین قطب گردشگری منطقه خواهد بود و این، شعار نیست؛ معتقدیم امروز دغدغه ای که کشاورزان ، کارگران و نیز کارخانه های تعطیل شده دارند، قابل تحمل نبودن وضعیت فعلی است و اینکه به گذشته هم بر نمی گردیم.
رئیسی اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن جناح های سیاسی، آنکه در خط امام باشد، ارزشمند است و بگذارید از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم؛ فرای جناح ها ، مذاهب و قومیت ها بنا داریم از همه ظرفیت های جوانان در جهت باز شدن گره های کشور استفاده کنیم.
وی گفت: حقوق شهروندی، نمایش دادنی و رونمایی کردنی نیست و حقوق شهروندی آن است که بیکار نداشته باشیم، سفره ها خالی نباشد، جوانان تحصیلکرده شغل با کرامت داشته باشند؛ حقوق شهروندی که شعار نیست؛ باید افراد در مقابل هر فردی از این جامعه احساس شرمندگی نکنند و اینها حقوق شهروندی است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اضافه کرد: ما با حضور شما مردم و با کمک امام رضا (ع) وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر می دهیم؛ به من گفتند فیلم تبلیغاتی بسازید و من گفتم حرف من را فیلم بسازید، حرف من کمک به فقرا و مبارزه با فساد است چراکه معتقدیم کشور پاک، با طهارت، صفا و صمیمیت برای مردم می خواهیم.
رئیسی در خاتمه سخنانش گفت: برای من هوا و هوس ریاست جمهوری نیست، چراکه من بهترین شغل این عالم را که خادمی امام رضا باشد، دارم؛ چون هم دنیا را دارم و هم آخرت و از وقتی به میدان آمدم، می بینید که چه افتراهایی می زنند حال اینکه من از شهید بهشتی یاد گرفته ام که در عرصه عمل نباید از این تهمت ها هراسید و ما نمی هراسیم.
رئیسی افزود: من رقیب دولت نیستم، چون رقیب دولت عملکرد چهارساله اوست؛ من رقیب بیکاری، فقر و فسادم و به جناح خاصی هم وابسته نیستم؛ من به نام شهدا و برای اینکه دولتی همتراز دولت اسلامی شکل گیرد، پای به عرصه گذاشتم؛ یقین بدانید که قلب های پاک مردم، گره ها را می گشاید و گشایش برای کشور ایجاد می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.