فرماندار رشت گفت: هدف در اجرای انتخابات عمل به مر قانون و صیانت از آرای مردم است که بنابر فرموده مقام معظم رهبری حق الناس و امانتی بر ماست.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای که در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ابزار مشارکت مردم و حق اعمال نظری است که مردم با رای خود در اعمال حاکمیت، به ما می سپارند.

وی افزود: هدف هم در اجرای انتخابات عمل به مر قانون و صیانت از آرای مردم است که بنابر فرموده مقام معظم رهبری حق الناس و امانتی بر ماست.

شفقی گفت: هر انتخاباتی اجزای مختلفی دارد و در صورتی که این اجزا در تعامل و همکاری خوب انجام گیرد یقینا انتخاباتی سالم، شفاف، قانونمند و پرشکوه را شاهد خواهیم بود. این فضا هم متاثر از هماهنگی و هم افزایی بین اجزای برگزارکنندگان انتخابات، انتخاب شوندگان، انتخاب کنندگانی است که ما وظیفه داریم با مر قانون حافظ آرای مردم باشیم.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: شما به عنوان معتمدین شهرستان و منتخبین فرمانداری برگزیده شدید، باید بستر ساز شرایطی مناسب و فضایی آرام جهت اخذ آرای مردم باشید و ما هم سعی کردیم شاخص هایی نظیر تجربه، تعهد و انگیزه را در انتخاب شما ملاک قرار دهیم. وظیفه شما در شعبات اخذ رای بسیار سنگین است و یقینا اگر انگیزه، علاقه و احساس مسئولیت نداشته باشید در این مسیر نمی‌توانید توفیقی شایسته را بدست آورید.

وی با بیان اینکه قانون باید ملاک عمل نمایندگان فرماندار قرار گیرد، ادامه داد: باید به خوبی هم قانون را اجرا کنید و عدم اجرای درست قانون می تواند تبعاتی را برای ما و شما ایجاد کند. هر عمل شما مستند به قانون و آیین نامه های اجرایی قانون انتخابات باشد. 

شفقی اضافه کرد: هرکدام از مجریان انتخابات وظایف خاصی دارند که باید با حیطه وظایف خودشان آشنایی داشته باشند و نماینده فرماندار به عنوان مسئول شعبه باید ضمن تسلط بر وظایف خود، مدیریت شعبه را به گونه ای طراحی کند تا از هرگونه تنش احتمالی و بی نظمی دور باشد؛ حسن برخورد با مراجعین و اجرای دقیق قانون از جمله مهم ترین وظایف نمایندگان فرماندار است.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان رشت تصریح کرد : در انتخابات ریاست جمهوری کل کشور یک حوزه می شود، در انتخابات شوراهای اسلامی اگر یک شعبه دچار مشکل شود اتفاق خاصی نمی افتد اما در انتخابات ریاست جمهوری، کل کشور با کوچکترین مشکل در یک شعبه دچار اشکال می شود.

وی افزود: عملکرد شما بر امانتداری و آبروی نظام تاثیر مستقیم دارد، دقت در دستورالعمل های مربوطه اخذ رای، ساعت شروع و پایان اخذ رای، تکمیل صورتجلسات از جمله عوامل مهمی است که باید مدنظر قرار دهید تا وقفه ای در نحوه اخذ رای بوجود نیاید.

شفقی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات سامانه ای است و خود وزیر هم می‌تواند شعبات را کنترل کند و چنانچه شعبه ای دیرتر از زمان مقرر نسبت به اخذ رای اقدام کند، بدانید که به صورت مستقیم از وزارت کشور رصد می شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: با توجه به اینکه شمارش آرای ریاست جمهوری مقدم بر شمارش آرای شوراهای اسلامی است لذا نمایندگان فرماندار به گونه ای برنامه ریزی کنند که خستگی بر کارتان تاثیر نگذارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای مر قانون و بی طرفی ضمن برگزاری انتخاباتی شکوهمند، شفاف، قانومند، حافظ آرای مردم و آبروی شهرستان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.