حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی بیش از 600 هزار جوان و نوجوان گیلانی از کلاس های آموزشی کانون ها بهره مند می شوند که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق و ارائه برنامه هدفمند است.
وی با بیان اینکه کانون های مساجد شبکه عظیم فرهنگی در کشور هستند بر توسعه کیفی کانون ها تاکید کرد و افزود: در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی کانون ها مورد توجه ویژه قرار دارد تا بتوانیم بیشترین بهره را در راستای تربیت نسلی متعهد، متخصص و کارآمد از مساجد داشته باشیم.
وی با اشاره به آغاز طرح بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: مرحله نخست این طرح در روز های اخیر آغاز شده و کارشناسان دبیرخانه در قالب سه تیم ارزیابی از برنامه های کانونهای مساجد استان را آغاز کرده اند.
حجت الاسلام پورابراهیم افزایش کارآیی و اثربخشی کانون ها را هدف اصلی طرح دانست و گفت : ارزیابی فعالیت های فرهنگی و هنری، سنجش رضایت مخاطبان از برنامه ها، نحوه برگزاری برنامه های ملی و مناسبتی، فعال بودن کانون، اجرای طرح های ویژه بومی و برخورداری کانون از تجهیزات در این طرح مد نظر است .
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خاطرنشان کرد: باید کانون‌ های فرهنگی به تجهیزات بیشتری مجهز شوند تا بتوانند فرهنگ و بصیرت را در جامعه به ویژه در مناطق روستایی که از کمبود امکانات و فعالیت های فرهنگی رنج می برند، ارتقا دهند.
در زمان حاضر 867 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال هستند.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.