به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، رضا اسلامی در نشست توجیحی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرهای سیاهکل و دیلمان در سالن شهید آوینی فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: سعی شد تا در مدت زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان سیاهکل مطالب درز پیدا نکند البته در موارد جزئی این کار انجام شد که همان هم زیاد بود و تذکرات لازم در این زمینه به خاطیان داده شد.
فرماندار سیاهکل با بیان اینکه کاندیداهای شوراها نباید علیه یکدیگر صحبت کنند، گفت: سیاهکل و دیلمان دو شهر کوچک هستند و افراد به ‌طور معمول یکدیگر را می‌شناسند بنابراین نباید کاری کنیم تا فردای انتخابات از انجام آن ناراضی باشیم.
عباس پارسامنش رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات سیاهکل نیز در این جلسه تذکراتی پیرامون نحوه انجام تبلیغات کاندیدا ها ارائه کرد.
در شهر سیاهکل 39 نفر کاندیدا شده بودند که از این تعداد 36 نفر از هیات نظارت تایید صلاحیت گرفتند و در شهر دیلمان نیز 21 نفر کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شدند که همگی صلاحیت خود را در یافت کردند.
شهر سیاهکل 19 هزار و 924 نفر و شهر دیلمان حدود 10 هزار و و 595 نفر جمعیت دارد که از مجموع جمعیت 46 هزار و 975 نفری شهرستان سیاهکل 38 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

***
فرماندار آستانه اشرفیه گفت: دهیاران این شهرستان زمینه حضور حداکثری مردم مناطق روستایی را در دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر رو روستا فراهم کنند.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، رحیم حیدری در نشستی که با حضور دهیاران این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد ، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی همواره پشتوانه عظیمی برای نظام مقدس ماست.
وی با اشاره به نقش و مشارکت مردم مناطق روستایی در توسعه کشور اظهار داشت: روستاییان با شرکت در انتخابات های مختلف و با حضور در پای صندوقهای رای همواره این امر را ثابت کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت تصریح کرد: در طول عمر دولت یازدهم و با توجه به کمبود منابع مالی فعالیتهای عمرانی ،خدماتی و اجتماعی خوبی در سطح روستاهای این شهرستان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید بایستی به اطلاع مردم رسانده شود یادآور شد: دولت یازدهم باجدیت رسیدگی به مشکلات و مسائل مناطق روستایی را در برنامه های کاری خود قرار داده است.
وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی در سطح روستاها اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم می توانند در توسعه مناطق روستایی خود موثر باشند.
حیدری شوراهای اسلامی را رابطین بین مردم و مسئولین دانست و گفت: شوراهای اسلامی با پیگیری های به موقع خود می توانند مشکلات و مسائل روستاهای خود را به مسئولین برسانند تا در جهت رفع آنها اقدام شود.
وی در پایان از کلیه دهیاران این شهرستان خواست تا بدور از هرگونه سلایق فردی و جناحی در برگزاری یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم در سطح روستاهای خود مشارکت و همکاری لازم را با عوامل برگزاری انتخابات داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست که در شرق استان گیلان قرار دارد.
گفتنی است همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان آستانه اشرفیه نیز در بیست و نهم اردیبهشت ماه امسال در 104 روستای این شهرستان برگزار می شود.
تعداد 696 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه و بخش بندرکیاشهر این شهرستان شرکت دارند.
خبرنگاران :حاچی پور ، رنجکش ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7287 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.