به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی دوشنبه در نشست با مدیران و سردبیران رسانه های استان افزود: در کل استان هشت هزار و 850 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلب شده بودند که از این تعداد هشت هزار و 561 نفر در هیات اجرایی تائید صلاحیت و 178 نفر رد صلاحیت شدند.
وی بیان داشت: همچنین از کل تائید شدگان هیات اجرایی، هشت هزار 421 نفر در هیات نظارت تائید صلاحیت و 216 نفر رد صلاحیت شدند.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: همچنین ازکل 871 تائید شدگان شورای شهردرهیات اجرایی، 820 نفر توسط هیات نظارت در شهرها تائید و 26 نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت نیز 802 داوطلب شهری تائید و 18 نفر رد صلاحیت شدند.
اکرمی اضافه کرد: از هفت هزار و 979 داوطلب شوراهای روستایی، هفت هزار و 741 نفر توسط هیات اجرایی تائید و 138 نفر رد صلاحیت شدند و از این تعداد هفت هزار و 619 نفر توسط هیات نظارت تائید و 190 نفر رد صلاحت شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات به جز یک روستا که تعداد داوطلبان آن به حد نصاب نرسید، انتخابات شوراهای روستایی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار و یا با جمعیت 100 نفر برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: در آستانه انتخابات میز رسانه ها درستاد انتخابات استان ایجاد و رسانه ها می توانند به طور شبانه روز اخبار انتخابات را از طریق رئیس یا دبیر ستاد استان دریافت کنند.
اکرمی یادآورشد: داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان نیز 13 نفره شدند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.