جمشید ظهیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تفکیک برخورداری جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گاز افزود: در حال حاضر گازرسانی به تمامی شهرهای استان به غیر از شهرک تاریخی ماسوله بعلت حفظ بافت تاریخی و فرهنگی آن، انجام شده است.
وی یادآورشد: البته با پیگیری های انجام شده، امکان تامین انرژی از طریق برق ارزان برای شهرک تاریخی ماسوله در حال مطالعه می باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ، 99 و شش دهم درصد از جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
ظهیری با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، توسعه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم یکی از اولویت های شرکت گاز قرار گرفت، افزود: یکی از سیاست های دولت در توسعه گازرسانی به روستاها، تمهیدانی بود که در چارچوب بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 و در قالب مصوبه شورای اقتصاد فراهم شد.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تشریح اقدامات انجام شده در استان طی حدود چهار سال گذشته گفت: گیلان یکی از استان های پیشگام در این طرح شد و توانست با برنامه ریزی و انجام اقدامات مرتبط، روستاهای فاقد گاز بالای 20 خانوار شهرستان ها را در قالب 2 فاز شناسایی کند.
ظهیری تصریح کرد: با اتمام فاز اول پروژه های بند «ق» در سال 95، تعداد 707 روستای استان از نعمت گاز بهره مند و 110 هزار مشترک به شبکه گازرسانی متصل شدند.
وی تشکیل جلسات هم اندیشی هیأت رئیسه شرکت، استفاده از پیمانکاران متعهد و توانمند، تغییر در ساختار نظارت از حالت متمرکز به صورت عدم تمرکز و استفاده از توان نیروهای شهرستانی از جمله عوامل اصلی موفقیت و شتاب در اجرای پروژه ها در سایه تعامل و همدلی سایر دستگاه های اجرایی استان بود که با مساعدت و حمایت استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار محقق شد.
** برخورداری 18 هزار خانوار مناطق سخت گذر و دورافتاده کوهستانی و ییلاقی گیلان از نعمت گاز
ظهیری با اشاره به تداوم گازرسانی به روستاهای استان در سالجاری گفت: در سال 96 ، فاز دوم پروژه های بند «ق» در شش شهرستان شروع شده که با این اقدام، تعداد 18 هزار خانوار روستایی که بطور عمده شامل مناطق کوهستانی و ییلاقی می باشد، از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد که در سایه تعامل و همدلی و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، بتوانیم گازرسانی به تمام روستاهایی که امکان گازرسانی را دارند، به اتمام برسانیم.
استان گیلان حدود 955 هزار مشترک گاز دارد .
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.