فرماندار بابل در حاشیه آغاز فعالیت این معدن به خبرنگار ایرنا گفت : استارت معدن گلیران که از معادن مرغوب زغال سنگ کشور است از سال 1355 زده شد ، ولی بهره برداری از آن به صورت دولتی در سال 1375 بوده است.
محمد تقی عباسپور افزود : این معدن در سال 1383 به بخش خصوص واگذار شد ، ولی به دلیل اینکه نتوانست از این معدن به خوبی بهره برداری کند ، از سه سال پیش با تعدیل کارگرانش از 150 به 35 نفر ، به طور کامل تعطیل شده بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این معدن با 35 کارگر آغاز به کار کرد ، اظهار داشت : ظرفیت سالانه این معدن 500 تن است که مقرر شد تا پایان سال این رقم به 20 هزار تن برسد.
عباسپور اظهار داشت : در نشستی با مدیرعامل ایمیدرو در منطقه گلیران بابل مقرر شد در فاز بعدی میزان بهره برداری از معدن گلیران را به 150 هزار تن با افزایش نیروی کارگر برسانیم .
وی افزود : همچنین در این نشست مصوب شد که نیروگاه برق برای تقویت معدن گلیران احداث شود چرا که برای توسعه و بهره برداری بهینه این معدن باید زیرساخت های لازم نیز فراهم شود.
فرماندار بابل مدت زمان مطالعه برای احداث نیروگاه برق در حومه معدن گلیران را سه ماه اعلام کرد و گفت : امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم از این معدن به طور بهینه بهره برداری کنیم.
معدن گلیران در روستایی به همین نام و در 70 کیلومتری جنوب بابل و در منطقه فیروزجاه بندپی شرقی این شهرستان واقع است.
مازندران 110 معدن فعال با 820 میلیون تن ذخیره معدنی دارد و سالانه حدود 19 میلیون تن ذخایر معدنی از آنها برداشت می شود و سه هزار و 500 نفر نیز در این واحدهای معدنی اشتغال دارند.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.