مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به تعامل خوبی که میان آموزش و پرورش و اداره کل ثبت اسناد و املاک وجود دارد، باید از تمام ظرفیت ها و امکانات در جهت مستند سازی املاک آموزش و پرورش گیلان اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، مهدی‌حاجتی در گردهمایی کارشناسان حقوقی آموزش و پرورش استان که در مجتمع دهکده ساحلی فرهنگیان انزلی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: کارشناسان حقوقی عهده‌دار مسئولیت های مهمی هستند و اشراف کارشناسان خبره به مباحث حقوقی می تواند بسیاری از منافع آموزش و پرورش را تأمین کند.

وی افزود: با توجه به تعامل خوبی که  میان آموزش و پرورش و اداره کل ثبت اسناد و املاک وجود دارد، باید از تمام ظرفیت ها و امکانات در جهت مستند سازی املاک آموزش و پرورش گیلان اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کارشناسان حقوقی می‌توانند با کسب اطلاعات نوین و همچنین دفاع منطقی از منافع آموزش و پرورش سبب اعتلای آموزش و پرورش شوند.

حاجتی حیطه بخش حقوقی را وسیع خواند و افزود: دفاع از حقوق پرسنل اداری، فرهنگیان، مشاوره حقوقی مدیران و آشنا ساختن دانش‌آموزان نسبت به حقوق شهروندی خود بخشی از مسئولیت‌های مهم دایره حقوقی است.

دربندی معاون دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش هم در این گردهمایی گفت: حمایت قضایی و مستندسازی املاک آموزش و پرورش از مهم ترین وظایف بخش حقوقی است و در این راستا 65 وظیفه از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری به دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت مستند سازی املاک آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 95 هزار ملک متعلق به آموزش و پرورش است و از این میزان، 45 هزار ملک دارای سند مالکیت هستند.

دربندی حمایت و مشاوره قضایی نسبت به همکاران فرهنگی را از دیگر کارکردهای بخش حقوقی آموزش و پرورش دانست و افزود: با مشاوره حقوقی و حمایت های قضایی توانسته ایم در جهت استیفای حقوق شهروندی فرهنگیان گام های بلندی برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.