به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: تنبیه بدنی دانش آموزان به هر دلیلی که صورت گیرد، مجازات قانونی سختی را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بعد از سه مورد تنبیه بدنی دانش آموزان در رودبارجنوب، در اولین اقدام رئیس آموزش و پرورش این شهرستان تغییر یافت.
وی با تاکید بر برخورد جدی با معلمان متخلف در تنبیه بدنی دانش آموزان گفت: در صورت تکرار این حوادث در اولین اقدام، مدیر آموزش و پرورش منطقه را برکنار می کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرهنگیان از مدیران خوب و باکیفیت برخوردار هستند افزود: حساسیت حکومت در زمینه حمایت از حقوق دانش آموزان بسیار بسیار زیاد است و مدیران باید بداند در صورت تکرار چنین مسائلی، مسئول هستند و در اولین اقدام با آنها برخورد می شود.
وی اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش کشور تصریح شده که تنبیه بدنی ممنوع است و تجربه جهانی نیز این موضوع را نشان داده اما موارد خاصی در استان و سایر استان ها مشاهده می شود که باید برخورد قانونی لازم با این موارد انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی مسئولیت پذیر به خوبی موارد تنبیه بدنی را انعکاس دادند گفت: به محض اطلاع از این موضوع مدیرکل بازرسی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش استان اقدامات بعدی لازم را انجام دادند.
'دانش آموز کلاس دوم ابتدایی مدرسه فقاهت واقع در روستای بحرین از توابع شهرستان رودبارجنوب اوایل هفته جاری به علت کاهلی در انجام تکالیف درسی از سوی معلم خود مورد تنبیه شدید بدنی قرار گرفت. در پی این رویداد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب استعفا کرد و دادستان این شهرستان نیز از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داد. مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان نیز امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دستور ویژه استاندار کرمان برای رسیدگی به پرونده تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط معلم خاطی در شهرستان رودبارجنوب خبر داد.'
رزم حسینی اضافه کرد: خوشبختانه شورای آموزش و پرورش استان کرمان فعالانه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و کارنامه بسیار خوبی نیز در سراسر استان کرمان داشته است.
وی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت، ماده 27 واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی و نیمه دولتی بوده که قانونگذار بسیار خوب در این زمینه دست مدیران را باز گذاشته است.
وی با بیان اینکه در استان کرمان بالغ بر یکهزار و 300 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام واگذار شده است افزود: این کار می توند ادامه یابد و فرصت خوبی برای تکمیل این پروژه ها وجود دارد.
استاندار کرمان بیان کرد: هرچه تصدی گری دولت در حوزه های مختلف کاهش یابد به نفع دولت و مردم است و این موضوع از سیاست های راهبردی نظام است.
وی با تاکید بر اینکه هفته معلم را باید به صورت جدی گرامی بداریم تاکید کرد: در این هفته باید از برگزاری جلسات تکراری و خسته کننده خودداری کرده و معلمان نمونه نیز با عدالت محوری و بدون تضییع حقوق هیچ فردی انتخاب شوند.
وی از معلمی به عنوان شغل انبیاء یاد کرد و گفت: باید این جایگاه را ارج بنهیم و روز به روز در راستای مستحکم سازی این جایگاه در جامعه اقدام کنیم.
رزم حسینی با تقدیر از فعالیت های رسانه ای در استان کرمان عنوان کرد: اقدامات انجام شده باید با صداقت و شفافیت با مردم در میان گذاشته شود و هفته معلم فرصت خوبی برای تبیین این خدمات است.
وی اظهار کرد: آماده هستیم در جلسات هفته معلم حضور یافته و اقدامات دولت را به صورت صادقانه و مبتنی بر آمار موجود مطرح کنیم.
استاندار کرمان گفت: آمادگی داریم از همه امکانات حکومتی برای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده و کار جدید و نو برای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: فهرست مدارس فاقد استحکام لازم باید به استانداری کرمان ارائه شود تا تدبیر لازم درباره آنها اتخاذ شود و مراکزی در آموزش و پرورش که قابلیت تغییر کاربری دارند بعد از طی مراحل قانونی باید برای فروش گذاشته و از ثروت حاصل از آن، مدارس جدید و توسعه آموزش وپرورش محقق شود.
رزم حسینی گفت: باید سیاست کلی تدوین شود تا منابعی برای آموزش و پرورش ایجاد شود و بتواند برنامه های مدنظر خود را اجرایی کند.
وی تاکید کرد: همانگونه که در بخش سلامت درآمدهای جدیدی را ایجاد کردیم و منجر به تشویق کشوری شد در حوزه آموزش و پرورش نیز به همین گونه اقدام خواهیم کرد.
فرماندار کرمان نیز گفت: بدترین و سخت ترین شرایط را در سطح شهر کرمان داریم و تراکم کلاس ها به 46 نفر دانش آموز رسیده است که با هیچ استانداردی همخوانی ندارد.
محمدعلی توحیدی افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان با فروش دارایی های آموزش و پرورش مخالف هستند اما با تهاتر زمین موافق هستند.
560 هزار دانش آموز در استان کرمان وجود دارد که این تعداد دانش آموز در قالب 24 هزار و 850 مدرسه دولتی و حدود یک هزار مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.