به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان افزود: سال گذشته 565 هزار تن کالا به ارزش 342 میلیون دلار به کشورهای مختلف از گیلان صادر شد که این میزان صادرات از نظر مالی 20 درصد و از لحاظ وزن 28 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه صادرات میوه و سبزیجات در ردیف نخست صادرات محصولات استان قرار دارد، گفت: در مرز آستارا در سوله‌های صادراتی میوه و سبزیجات بیش از 300 تا 400 نفر از افراد به مشغول فعالیت هستند.
نجفی یادآور شد: باتوجه به رونق این بخش بسیاری از افراد از شهرستان‌های مجاور آستارا نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند که نیازمند تقویت بیش از پیش است.
استاندار گیلان بر لزوم حذف کامل بروکراسی اداری و روان سازی صادرات تأکید کرد و گفت: امسال باید بخش‌های گمرک، بندر، قرنطینه‌ محصولات کشاورزی، بهداشت و پایانه‌ها باید در فراهم سازی بستری بهتر برای افزایش صادرات گام های بیشتری بردارند.
وی با بیان اینکه وجود پنجره واحد تجارت فرامرزی در این بخش باید به صورت ملموس و دقیقتر اقدام کند، گفت : با بررسی دقیق باید مشاهده شود که پنجره‌ واحد چقدر توانسته مشکلات را کاهش دهد.
نجفی حضور مستمر دستگاه‌های قضایی و امنیتی در چنین کارگروه‌هایی را بسیار مثبت ارزیابی و اظهار کرد: با کمک تمامی بخش‌های قضایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و اجرایی در تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده، بیش از گذشته موفق عمل شود.
وی با اشاره به تأکیدات همیشگی رئیس جمهوری بر لزوم تحقق شعار سال‌ افزود : در همین راستا در دومین روز از سال جدید جلسه‌ اقتصاد مقاومتی توسط معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
وی به ایجاد فضای رونق تولید در سال جدید در تمام بخش‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی صنعت که سابقاً منفی بود، سال گذشته مثبت شد و این اتفاق بسیار مبارک بود.
وی برگزاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های رفع موانع تولید، تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال را در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی ذکر و اضافه کرد: باید تلاش شود در همه عرصه‌ها اقدامات این کارگروه‌ها به نتایج مثبت منتهی و به رفع مشکلات مردم ختم شود.
نجفی افزود : در سال 96 توجه ویژه به بخش گردشگری سرلوحه‌ اقدامات استان است و در این مسیر بانک‌های عامل باید بیش از گذشته همکاری لازم را با دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران داشته باشند.
استاندار گیلان به حضور اکثر استانداران بعد از انقلاب گیلان در جلسه‌ اقتصاد مقاومتی پنجشنبه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : تمامی این عزیزان در مدت حضور خود در گیلان، به این مسئله که گیلان در سال‌های اخیر تحولات چشمگیری را شاهد بوده و مسیر توسعه را به خوبی طی می‌کند، اذعان داشتند.
وی افزود: علیرغم اینکه در جلسات مختلف و در حضور مقامات کشوری از عملکرد بانک‌های استان قدردانی کردم، اما انتظارم از مجموعه‌ بانک‌ها بویژه در سال جدید بیش از گذشته است.
نجفی بر لزوم جذب اختیارات بیشتر دستگاه‌ها و بانک‌ها از سوی مرکز تأکید کرد و گفت : در این مسیر در هر بخشی که مدیران استانی نیاز به حمایت داشته باشند، آنان را همراهی خواهم کرد.
استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های مجموعه‌ دستگاه های استان در ایجاد فضایی امن و آرام در سال 95 در استان گفت : این فضا باعث شد همانند سال‌های گذشته گیلان در رتبه‌ برتر رونق فضای کسب و کار قرار بگیرد.
استاندار گیلان به پیش رو بودن دو انتخابات بزرگ اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ها برای ایجاد فضایی امن و آرام در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور همراه با حضور حداکثری مردم باشد.
نجفی خاطر نشان کرد : داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید از برنامه‌های خود در فعالیت‌های تبلیغات انتخابات با مردم سخن بگویند و صرفاً با شعار دادن و برگزیده کردن نقاط ضعف، نباید فضای یأس و نا امیدی بین مردم ایجاد شود.
وی افزود : داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ارائه‌ برنامه‌های خود باید طرح کنند که آیا در حل مشکلات اقتصادی تورم 43 درصدی یا کنترل تورمی را می‌پسندند؟ در بخش کشاورزی آیا خودکفایی در گندم را می‌پسندند یا تداوم روند واردات گندم به عنوان بزرگترین وارد کننده را قبول دارند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.