حسین علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره تخلفات صورت گرفته در جلسه هیئت نظارت در بررسی صلاحیت نامزدها اظهار داشت: بررسی صلاحیت افرادی که جامع الشرایط در فساد هستند عملی خلاف قانون و ظلم به نظام و مردم است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر رشت گفت: افرادی که دارای فساد اخلاقی، اختلاس، سابقه گروهکی و جزء فعالان فتنه 88 هستند با آگاهی از حمایت کسانی که به‌عنوان امین در جایگاه نظارت بر تائید صلاحیتند به خود اجازه ورود در عرصه انتخابات شورای شهر را دادند.

علی‌نژاد افزود: در جلسه هیئت نظارت در بررسی صلاحیت نامزدها، بنده و یکی دیگر از اعضای انقلابی وقتی متوجه شدیم این هیئت که سه نفر از اعضای آن از اصلاح طلبان هستند قصد تائید این افراد با وجود نظر منفی مراجع چهارگانه را دارند برای از اکثریت انداختن جلسه و به نشانه اعتراض این جلسه را ترک کردیم.

وی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نسبت به بروز مشکلات آتی درصورت ورود افراد فاسد به شورای شهر بیان کرد و افزود: چینش استان در انتخاب 5 عضو هیئت نظارت به گونه‌ای بود که 3 نفر در سمت و سوی افراد مسئله دار و 2 نفر از نیروهای دلسوز نظام حضور داشتند.

علی‌نژاد تصریح کرد: هیئت عالی نظارت استان بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان بر خلاف تمام استان‌ها چینشی 3 بر 2 را انتخاب کرد درصورتی‌که می‌بایست 4 نفر از دو جناح مختلف و یک نفر به‌عنوان بی‌طرف در هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر رشت قرار می‌گرفتند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره چگونگی تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گفت: مقام معظم رهبری مبنا را بر مهر تایید نظر مراجع 4گانه شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بیان کرده‌اند.

علی‌نژاد با بیان اینکه این مراجع مدارکی را کتباً در جهت تائید سوابق سوء این افراد ارائه کرده است که توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت مورد چشم پوشی قرار گرفت، افزود: چنین افرادی صلاحیت و توانایی ارائه خدمات جهت آبادانی و عمران در جهت توسعه شهر را ندارند و به بیت المال و مردم رحم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه موارد تخلف به اطلاعات، دادگستری و سایر مراجع مربوط اعلام شده است گفت: برخی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت در حمایت از دوستانشان به مستندات مراجع قانونی هیچ توجهی نداشتند و در تایید افراد مفسد از هیچ تلاشی دست نکشیدند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان رشت خاطرنشان کرد: صرف هزینه‌های هنگفت توسط افراد مفسد و مشکوک برای ورود به شوراهای شهر و روستای شهرستان رشت نشان می‌دهد که برای تخریب آینده شهر و نظام در حال برنامه‌ریزی هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625754
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.