به گزارش ایرنا، فرهاد تجری روز شنبه در جلسه هماهنگی هیات های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم در استانداری قم، افزود: مبنا و معیار فعالیت های انتخاباتی قانون است و تنها از طریق تفسیر صحیح قانون می توان از حقوق داوطلبان حفاظت کرد.
وی بیان کرد: هیات های نظارت بر انتخابات مطابق قانون، کار نظارتی و بازرسی خود را انجام می دهند و به پرونده ها و شکایات رسیدگی می کنند و آن ها می توانند بر اساس تشخیص خود از بانک های اطلاعاتی مراجع ذیربط، برای استعلام سوابق داوطلبان استفاده کنند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال مراجع چهارگانه رسمی در موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان هستند اما به غیر از آنان، هیات های نظارت می توانند از مراجع دیگر مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی مدارک تحصیلی و همچنین دیگر سازمان ها و مراکز رسمی نظام استفاده کنند.
تجری گفت: گاهی اوقات سلیقه های سیاسی و جناحی موجب وارد شدن افرادی می شود که صلاحیت لازم برای ورود به عرصه انتخابات را ندارند، بنابراین باید با نظارت دقیق از این پیشامد جلوگیری کرد.
این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اعضای ستاد عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم برگزار شد.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.