سیدجواد حسینی روز دوشنبه، هنگام بازدید از ستاد انتخابات شوراهای اسلامی شهر مشهد در فرمانداری این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 25 اسفندماه روند انتخاب هیاتهای اجرایی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر خراسان رضوی آغاز شد که دیروز به اتمام رسید.
وی گفت: هم اکنون هیاتهای اجرایی در 28 شهرستان خراسان رضوی و 70 بخش آن تشکیل و استقرار یافته اند و از امروز صبح کار ثبت نام رسمی از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است.
او افزود: از چند روز پیش در پیشخوانها، کار پیش ثبت نام هم از متقاضیان آغاز شده بود تا روند نامنویسی در مهلت قانونی با سرعت و دقت بیشتری پیش برود .
وی گفت: کار ثبت نام از نامزدهای شورا تا ششم فروردین ماه 1396 ادامه خواهد یافت و در مجموع 75 هزار نفر کار برگزاری 2 انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را تا 29 اردیبهشت ماه 1396 در خراسان رضوی بر عهده خواهند داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: مهمترین کاری که برای این افراد انجام شده آموزش قانون به آنها و توانمندسازی آنان است تا قانون را بدانند و بر اساس آن عمل کنند.
حسینی گفت: سلامت انتخابات، مهمترین وظیفه ای است که استانداران، فرمانداران و بخشداران و هیاتهای اجرایی بر عهده دارند تا کار را به خوبی پیش ببرند.
وی افزود: نیروی انتظامی و مجموعه دست اندرکاران نهایت تلاش و سعی خود را انجام می دهند تا گواهی های عدم سوء پیشینه نامزدهای انتخابات شوراها به موقع ارائه شود.
او گفت: ثبت نامهایی که در حال انجام است به خاطر مساعدت با داوطلبان بدون گواهی عدم سوء پیشینه انجام می شود منتهی از آنان تعهد گرفته می شود تا در مهلت مقرر این گواهی را تحویل دهند و اگر تحویل ندهند ثبت نامشان کان لم یکن تلقی می شود ولی حتما نیروی انتظامی پای کار است و مطمئنا با سرعت و دقت این اتفاق خواهد افتاد و حتی یک نفر به خاطر کندی در روند ارائه عدم سوء پیشینه از فرایند ثبت نام عقب نخواهد ماند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
1922/5132
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.