به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، تفاهم نامه همکاری استان های گیلان و ژامبیل قزاقستان شامگاه چهارشنبه با هدف ایجاد و گسترش روابط تجاری و اقتصادی در چارچوب توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف، به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و کریم کوکر کبایف استاندار ژامبیل رسید.
در این تفاهم نامه طرفین در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، برای برقراری همکاری بین واحدهای اقتصادی و تولیدکنندگان کالای دو منطقه، متعهد شدند شرایط مطلوب را در زمینه های جذب سرمایه گذاری و فنآوری پیشرفته، راه اندازی شرکت های مشترک بمنظور توسعه دامداری، تولید محصولات کشاورزی، مرغداری و پرورش ماهی، راه اندازی شرکت های مشترک در زمینه های ماشین سازی، صنایع سبک و صنعت نساجی، تولید مشترک محصولات مصرفی، برقراری روابط بین دانشگاه ها از طریق تبادل استادان و دانشجویان فراهم کنند.
هیات رسمی 25 نفره استان ژامبیل قزاقستان روز گذشته (چهارشنبه) در سفر یک روزه به گیلان ضمن برگزاری نشست مشترک با استاندار و جمعی از مدیران گیلان، از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید انصاری رشت، انستیتو ماهیان خاویاری و مراکز تحقیقاتی کشاورزی، منطقه آزاد انزلی و چند طرح صنعتی بازدید کردند.
قزاقستان کشوری در آسیای میانه است که جمعیت آن، 16 میلیون و 600 هزار نفر بوده و زبان های رسمی آن قزاقی و روسی است. حدود 70 درصد از مردم این کشور مسلمان هستند. ژامبیل یکی از استان های جنوبی قزاقستان است که با 144 هزار و 264 کیلومترمربع مساحت، حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت دارد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.