از ابتدای عملیات آماده‌سازی اراضی شالیکاری (اسفند ماه 95 ) تاکنون پنج میلیون و 211 هزار لیتر نفتگاز به کشاورزان استان تحویل شده است.

به گــــزارش ایلنا از رشت، سهمیه سوخت یارانه ای در دو مرحله به مبلغ 3000 ریال برای هر لیتر جهت شخم و آماده سازی زمین‌ها به ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

سطح زیر کشت، نوع و تعداد ادوات کشاورزی مهمترین شاخص‌های تخصیص سوخت به کشاورزان است که در راستای کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه پس از درخواست مالک ، راستی آزمایی و تایید سازمان جهاد کشاورزی استان، از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان تامین و توزیع می شود .

پس از درخواست مالک که ازابتدا تا بیست و پنجم  هر ماه از طریق پایگاه اینترنتی تجــارت آسان ؛ ( HTTPS://TEJARATASAN.NIOPDC.IR ) انجام می شود ؛ کشاورزان سهمیه یارانه ای خود را به میزان 480 تا 1800 لیتر بسته به نوع دستگاه تا پایان ماه از فروشندگیهای مجاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تحویل می گیرند .

گزارشهای دریافتی از نواحی نه گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان گیلان (مرکزی رشت ، آستارا ، انزلی ، رودبار ، رودسر ، فومن، صومعه سرا ، تالش و رودبار ) نشان می دهد طی این مدت بیشترین میزان مصرف نفتگاز به ناحیه مرکزی (رشت ، سنگر ،خشکبیجار، لشت نشاء، خمام، کوچصفهان ، شفت، احمدسرگوراب) معادل یک میلیون و 587 هزار لیتر و کمترین میزان به ناحیه آستارا (‌شهرستان‌های آستارا ، لوندویل و حویق ) معادل 44 هزار و 200 لیتر اختصاص یافته است .

باتوجه به اینکه از مجموع 430 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گیلان 238 هزار هکتار ( معادل 55 درصد) تحت پوشش محصول برنج قرار دارد ، مرحله اول سهمیه سوخت از اولین شخم زمستانی تا پایان زمان نشاکاری به کشاورزان تعلق می گیرد .

مجموع ادوات کشاورزی برآوردشده در سطح استان که مجاز به دریافت سوخت یارانه‌ای، شش هزار و 580 دستگاه (تراکتور و تیلر ) است که در حال حاضر سوخت لازم برای آماده سازی اراضی تحت پوشش خود را دریافت کرده اند . 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.