به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل بهزیستی استان گیلان عصر یکشنبه در آئین افتتاح مجتمع مسکن مهر معلولان تالش گفت: 800 واحد مسکن مهر در استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی در دست ساخت است و برای احداث مجتمع مسکن مهر معلولان تالش 120 میلیارد ریال هزینه شده و بیش از نصف آن، کمک بلاعوض سازمان بهزیستی بوده است.
محمدرضا پارسی افزود: طرح مسکن معلولان ماسال نیز در حال تکمیل است و دولت تدبیر و امید، مستمری معلولان را چند برابر افزایش داده و از این ماه پرداخت خواهد شد.
فرماندار تالش نیز در این آئین گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان مثال زدنی است و دولت از تمام ظرفیت های ممکن برای رفع مشکلات مردم بهره برده و برغم مشکلاتی که واحد های مسکن مهر داشت، در دولت تدبیر و امید به تکمیل آنها توجه ویژه ای شد.
سید عیسی مهدوی افزود: احداث کمربندی شهر تالش و پل دوم کرگانرود از خواسته های اساسی مردم است و در دولت تدبیر و امید در گاز رسانی اقدامات خوبی شد و حدود ۹۵ درصد روستاهای جلگه ای تالش از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی اظهار کرد: احداث شهرک های پالت سازی و شیلات تالش نیز از برنامه های دولت تدبیر و امید است و بخش قابل توجهی از بیکاری را در این شهرستان برطرف خواهد کرد.
استاندار گیلان نیز در این آئین گفت: مردم خوب و با فرهنگ تالش شایسته خدمات بیشتری هستند و در صدد رفع مشکلات تالش هستیم و مشکل کمربندی و پل بزرگ تالش که شهرستان را با ترافیک شدید مواجه می کند، باید برطرف شود و تلاش می کنیم با بهبود شرایط مالی، به حل آنها اقدام کنیم.
محمدعلی نجفی افزود: دولت در بخش بهزیستی خدمات خوبی ارائه کرده است؛ گازرسانی به تالش چهار درصد از متوسط کشوری بالاتر است و این نشانگر نگاه ‌دولت ‌تدبیر و امید به روستاهاست و در طول سه سال اخیر در این بخش تحول عظیمی صورت گرفته است.
وی در آئین کلنگ زنی مرحله نخست شهرک شیلات تالش در ساحل خطبه سرای این شهرستان نیز گفت: سیاست دولت، حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتعال و رونق تولید است و توجه به ظرفیت ها و بالفعل کردن آنها به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: باید از سرمایه گذاران برای فعال کردن بخش های راکد حمایت کنیم و با توسعه پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار در تالش، استان گیلان به جایگاه واقعی خود در تولید آن خواهد رسید.
مدیرکل شیلات استان ‌گیلان نیز در این آئین گفت: ‌تالش قطب تولید ماهیان خاویاری و خاویار کشور است و سواحل این شهرستان بهترین شرایط پرورش طبیعی ماهیان‌ خاویاری را دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.
اسحاق شعبانی افزود: استان‌گیلان و شهرستان تالش تا چندی پیش مقام اول تولید گوشت ماهی خاویاری و خاویار را در کشور دارا بودند و به تازگی مازندران از گیلان پیشی گرفته است.
وی اظهار کرد: با افزایش مزارع تولید و پرورش خاویار و ماهیان خاویاری در شهرسان تالش می توانیم به جایگاه اصلی خود بازگردیم و در این مسیر به حمایت مسئولان نیاز داریم.
امامقلی وند سرمایه گذار شهرک شیلات تالش نیز در این آئین گفت: این طرح در ۴۰ هکتار زمین پیش بینی شده بود که با توجه به محدودیت های ایجاد شده، به ۱۴ هکتار تقلیل یافت و مرحله اول آن در پنج هکتار برای تولید سالیانه ۲۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری برنامه ریزی شده که طی شش ماه احداث خواهد شد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ۳۲ هزار متر مربع استخر پرورش ماهی پیش بینی شده و با توجه به مجاورت طرح با دریا، آب دریای خزر به استخرها هدایت خواهد شد و ماهیان خاویاری در آب طبیعی دریا پرورش می یابند.
وی اظهار کرد: هزینه اجرای مرحله اول این طرح 200 میلیارد ریال خواهد بود و توسط سرمایه گذاران شرکت پرداخت و با تکمیل طرح برای 60 نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و به لحاظ مجاورت با دریای خزر از سواحل زیبا و غنی برای توسعه شیلات برخوردار است.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.