معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، تولید پژوهش‌های کاربردی در مسیر توسعه جامع صنایع حصیری را یک ضرورت تلقی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست علمی صنایع دستی با محوریت حصیربافی و بامبوبافی امروز 27 فروردین ماه  برگزار می شود.

سلمان شاه محمدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:نشست مذکور که با حضور اساتید برجسته و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه صنایع دستی و نیز مسئولان استانی در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار می شود،در راستای توسعه فرهنگ پژوهش و توسعه علمی در میان هنرمندان بوده و معرفی ظرفیت های علمی صنایع دستی حصیری را به عنوان هدف دنبال می کند.

وی با بیان اینکه تولید پژوهش های کاربردی در مسیر توسعه جامع صنایع حصیری یک ضرورت تلقی می شود؛ برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی مقاله‌نویسی در حوزه بامبوبافی و حصیربافی را تلاشی برای تحقق این مهم خواند و گفت:از مجموع مقالات ارسالی 11مقاله عنوان برتر را کسب کردند که 5 مورد از این پژوهش ها در نشست علمی ارائه شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت:صنایع دستی با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های خود می‌تواند بعنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی باشد لذا باید در جهت تعالی و معرفی آن تلاش کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.