شهردار رشت گفت: در این تفاهم نامه ارتباط باید خروجی شایسته و مثمر ثمری داشته باشد تا ضمن بهره مندی ارتباط دو نهاد دانشگاه و شهرداری بتوان از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر اهمیت ارتباط شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی اذعان داشت: این ارتباط باید خروجی شایسته و مثمر ثمری داشته باشد تا ضمن بهره مندی ارتباط دو نهاد دانشگاه و شهرداری بتوان از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

 فاطمه قدیمی حرفه ضمن قدردانی از حمایت های ثابت قدم و اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور در اجرای پروژه های بازآفرینی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسیر توسعه بازآفرینی شهرداری رشت در فاز جدیدی قرار دارد و همچنین با توجه به نگاه ویژه شهردار در بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی ،  رویکرد بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی بعد از افتتاح دفتر یونسکو در شهرداری رشت مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث استفاده از کرسی های دانشگاهی در دفتر یونسکو میتوان با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مسیر توسعه بازآفریتی شهر را مبتنی بر متد دانشگاهی های بین المللی مطرح کرد.

 مسلم گنجی مدیر نوسازی و تحول اداری نیز با تشکر از رویکرد شهردار رشت ثابت قدم در توسعه دانش محور شهرداری رشت به ذکر تفاهم نامه های انجام شده در شهرداری رشت پرداخت. 

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif صادقی نیز با قدردانی از توجه ثابت قدم به امر پژوهش و آموزش در راستای توسعه شهر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرداری و دانشگاه ها ضرورت گسترش این همکاری و مراوده کاملا احساس میشود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان یادآور شد: امید است همکاری شهرداری با دانشگاه الگویی شود برای دیگر دانشگاه ها و مراکز غیر دانشگاهی ایران و جهان.

 معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور در این نشست با تاکید بر ارتباط نزدیک نهادهای آموزشی با نهادهای کاربردی و عملیاتی یادآور شد: تا موقعی که وزارت های گوناگون صنایع و آموزش و پرورش و نهادها با یکدیگر ارتباط برقرارنکنند نمی توان به توسعه و بازآفرینی همه جانبه دست یافت.

عزتی با تاکید بر هوش مضاعف مردم کنونی خاطرنشان کرد: مردم امروز بسیار باهوش‌تر از مردم دوران گذشته هستند بنابراین آموزش ها نیز باید مدرن باشد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور گیلان در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال میتواند با تهیه پروپوزال های دانشگاهی و ارائه آن به یونسکو و همچنین با کاربردی کردن پژوهش های دانشجویان این دانشگاه گامی بلند در توسعه شهری بردارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور میتواند کمک های قابل توجه ای در برگزاری همایش ها در سطح ملی و بین المللی و یا ارائه مجوزهای آموزشی و  علمی داشته باشد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه پیام نور با شهرداری به امضا ثابت قدم و صادقی رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.