مجید محنائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد چند درصد از جمعیت در سن کار(10 سال، 15 سال و بیشتر) فعال هستند.

وی اظهار داشت: درسال 1394 نرخ مشارکت اقتصادی کشور 38.2 بوده که در سال 1395 با 1.2 درصد افزایش به 39.4 درصد رسیده است.

محنائی با بیان اینکه افزایش مشارکت اقتصادی در واقع تحریک بازار کار از ناحیه تقاضا است که باید در کنار افزایش عرضه شغل دیده شود ابراز کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 1394 نرخ مشارکت اقتصادی 34.5 بوده که در سال 1395 با 4.1 درصد افزایش به 38.6 رسیده که با میانگین کشوری فقط 0.8 فاصله دارد.

جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود افزود: براساس مصوبه هشتم اسفندماه 95 هیئت وزیران و به استناد ماده 6 قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی مصوب 1385 از خرد شدن اراضی کشاورزی جلوگیری می‌شود.

محنائی اظهار داشت: منظور از اراضی کشاورزی، تمامی اراضی متعلق به اشخاص و اراضی اوقافی واقع در خارج از محدوده شهرها اعم از باغ ها، نهالستان‌ها، اراضی زیر کشت آبی، دیم و آیش که در آنها محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود، است.

وی ادامه داد: مفهوم خرد شدن اراضی کشاورزی، تفکیک، افراز، تقسیم و هرگونه اقدام حقوقی نظیر صدور سند و همچنین اقدامات عملی از قبیل دیوار کشی، فنس کشی و قطعه بندی است که به کوچک شدن اراضی کشاورزی به کمتر از حد نصاب های فنی و اقتصادی منجر می‌شود.

محنائی بیان کرد: براساس آئین نامه صدور اشتراکی تفکیک، افراز، تقسیم و خرد شدن اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از حد نصاب های فنی و اقتصادی ممنوع است و برای رعایت این موضوع ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری ها و سایر مراجع مکلف هستند، هنگام تفکیک، افراز، تقسیم و انتقال اراضی کشاورزی از اداره جهاد کشاورزی شهرستان محل وقوع ملک استعلام کنند.

دبیرخانه ستاد شعار سال در کهگیلویه وبویراحمد ایجاد می‌شود

دبیرخانه ستاد شعار سال مقام معظم رهبری در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به ضرورت اجرایی کردن شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید دبیرخانه این شعار در آموزش وپرورش استان ایجاد می‌شود.

هادی زارع‌پور با بیان اینکه بخش مهم رسالت آموزش وپرورش در این مسیر فرهنگسازی در موضوع اشتغال و تولید است ادامه داد: کار و تلاش برای معیشت برگرفته از سیره وسنت پیامبران وائمه اطهار(س) است و باید با عملی نمودن آن در گروه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ترویج فرهنگ کسب وکار وتلاش برای تولید واشتغال مستلزم فرهنگسازی بوده و توسعه بازارچه‌های کار و فناوری، تولیدی کردن برخی هنرستان‌ها از بسترهای عملی اجرای این شعار در مدارس است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608902
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.