محمود میر نبی لی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر کشتی های وارد شده به بندر آستارا از مقصد جمهوری آذربایجان حرکت می کنند و از سه سال قبل محموله تخته کشتی های جمهوری آذربایجان در این بندر تخلیه می شود.
وی اظهار کرد: این محموله تخته برای ترانزیت به کشور عراق در بندر آستارا تخلیه شد و کشتی مربوطه با 120 متر طول، از بزرگترین کشتی های تردد کننده در دریای خزر و چهارمین کشتی وارد شده به بندر آستارا در سال جاری است.
وی بیان کرد: آبخور کانال ورودی این بندر به میزان مورد نیاز و متناسب با سایز کلیه کشتی های موجود در دریای خزر ارتقا یافته است.
میرنبی لی بندر آستارا را نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه تجارت و ترانزیت کالا بین قاره های آسیا، آفریقا و اروپا ذکر و اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا، بسیاری از تاجران آن مناطق، این بندر را برای تخلیه کالاهای خود ترجیح می دهند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: در سال قبل 34 هزار و 307 تن کالا از بندر آستارا صادر و 134 هزار و 248 تن کالا وارد شد و میزان تخلیه و بارگیری کالا با سال 94 برابر، اما تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندر نسبت به سال 94 حدود 10 درصد افزایش یافته بود.
این بندر به ظرفیت نهایی سه میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.