علی اکبر قربان نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان صید ماهیان استخوانی در سواحل رودسر، 50 تن ماهی سفید ، 125 تن کفال و بقیه نیز سایر گونه هاست.
وی خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی این میزان صید 55 میلیارد ریال برآورد می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بین 30 تا 40درصد کاهش یافته است.
قربان نیا علت کاهش صید در سواحل رودسر را نامساعد بودن وضعیت جوی ، سرمای زودرس و صید غیرمجاز ذکر کرد.
رئیس اداره شیلات رودسر اظهار داشت: همچنین در راستای بازسازی ذخایر و جبران برداشت صید از دریا ، عملیات رهاسازی و تکثیر ماهی سفید در رودخانه های دارای شرایط رودسر انجام که پس از طی مراحل رشد اولیه بالغ بر 10میلیون قطعه بچه ماهی مجددا در رودخانه های این شهرستان در مردادماه هر سال رهاسازی می شود.
وی گفت: شهرستان رودسر 12شرکت تعاونی صیادی پره با 950صیاد دارد که براساس ضوابط و مقررات شیلات و در زمان بندی های مشخص، مجاز به صید در دریا هستند.
قربان نیا تصریح کرد: در فصل صید سال جاری به دلیل صید بی رویه صیادان غیرمجاز و شرایط آب و هوایی، برداشت از ذخایر دریای خزر توسط صید صیادان رسمی در این شهرستان کاهش داشت.
وی افزود: حفظ اشتغال فعلی صیادان رسمی و حفاظت از ذخایر با ارزش دریای خزر ایجاب می کند که مسئولان استان از صید بی رویه و هجمه غیرصیادان به دریا جلوگیری کنند.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 45 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
بیش از چهار هزار صیاد گیلانی در قالب 51 شرکت تعاونی پره صیادی، ماهیان استخوانی را در حدود 300 کیلومتر آب های ساحلی استان از آستارا تا چابکسر، از نیمه مهرماه هر سال تا نیمه فروردین ماه سال بعد، صید می کنند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.