به گزارش خبرنگار ایرنا ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خزر، دریای صلح و دوستی است و برقراری و توسعه صلح و دوستی در یک منطقه باید با پشتوانه اقتدار، به دست آمده و حفظ شود.
وی افزود: کشوری که دارای توانمندی و اقتدار در دریا باشد، از سایر کشورهای فاقد نیروی دریایی در همه عرصه ها پیشگام است.
ناخدا یکم باقری یادآور شد: مذاکرات مقتدرانه دولتمردان ایران بر اساس عرف بین المللی و طبق موازین قانون دریاها در این کنوانسیون به پشتوانه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است و در صورت نبود نیروی دریایی مستقل و مقتدر، تحقق این امر با مشکل مواجه می شد.
فرمانده ناوگان شمال با اشاره به اینکه صیانت از منافع دولت و ملت ایران در آب های آزاد برعهده نیروی دریایی راهبردی گذاشته شده ، گفت: برقراری تعامل با کشورهای حاشیه خزر و توسعه صلح و دوستی و همچنین برافراشته شدن پرچم ایران در کشورهای همسایه به عنوان پشتوانه رسمی دولتمردانی است که در حال مذاکره در این کنوانسیون هستند.
ناخدا یکم باقری با اشاره به حضور پنجمین ناوگروه صلح و دوستی در بندر اوکتائو در قزاقستان افزود: ناوگان شمال با تجهیزات بسیار خوب و کارآمد مانند ناوشکن دماوند و ناوچه های کلاس پیکان ساخت متخصصان داخلی ، منافع مردم ایران را در حوزه 20 درصدی دریای خزر به تامین می کند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری مرکز استان گیلان واقع شده و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع ) در این شهر ساحلی مستقر است.
پنج کشور ساحلی دریای خزر شامل ایران، جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان است.
دریای خزر با موقعیت حساس راهبردی و ارتباطی بین کشورهای ساحلی و همچنین زیست محیطی به عنوان بزرگترین دریاچه کره زمین، بیش از یک هزار و 200 کیلومتر طول و 320 کیلومتر پهنه میانگین دارد.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.