نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب توریست در صنعت گردشگری تاثیر بسیاری در توسعه اقتصادی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، نشست هیات رئیسه و اعضای فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مسائل مربوط به حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

غلامرضا جعفرزاده در این نشست به بررسی میزان سفرهای نوروزی 96 در گیلان پرداخت و اظهار داشت: از آنجایی که نقاط مختلف ایران به ویژه گیلان در چهارفصل سال دیدنی است می توان در زمینه جذب توریست با کمترین هزینه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه جذب توریست در صنعت گردشگری تاثیر بسیاری در توسعه اقتصادی دارد باید با بررسی و تجزیه عوامل سفر و نیز میزان تقاضا برای مقاصد گردشگری ؛ در جذب گردشگر برنامه های نوینی طراحی کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: در سراسر ایران فضای مختلفی برای اسکان توریست در نظر گرفته شده است که خانه کاشانه ها نمونه ای از  همین مراکز اسکان می باشد؛ لذا باید بررسی شود که تا چه اندازه کمپین های اقامتی مسافر ، رفاه توریست را فراهم کرده است.

وی همچنین نحوه حفظ و نگهداری از آثار باستانی و تفرجگاه ها را مورد بررسی قرار داد و افزود: تعامل دولت با بخش خصوصی برای حفاظت از آثار باستانی از نکات مورد توجه نمایندگان گیلان است.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان استانی پیشتاز در امر سفر و جذب گردشگر  است؛ از فعالیت مطلوب و ممتاز مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و تحقق گردشگری پایدار در استان تقدیر کرد و خواستار نگاه ویژه مسئولان کشوری به این استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.