به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اصغر داداش پور صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم اعلام شد و قیمت فروش جعبه‌های تخم نوغان به نوغانداران در مقایسه با سال گذشته هیچ تغییری نکرده است اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی پیله ابریشم امسال 9 درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه در آستانه شروع فصل پرورش کرم ابریشم به سر می‌بریم افزود: از اول اردیبهشت امسال فصل پرورش کرم ابریشم آغاز می‌شود و نوغانداران می‌توانند فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند.

داداش پور با بیان اینکه امسال بالغ بر هزار و 500 تومان به نرخ تضمینی پیله ابریشم در مقایسه با سال گذشته افزوده شده است بیان کرد: تلاش است با افزایش 9 درصدی در قیمت تضمینی پیله ابریشم، انگیزه‌ای در نوغانداران ایجاد شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور امسال قیمت تضمینی پیله ابریشم را بالغ بر 18 هزار و 100 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت جعبه تخم نوغان همانند یک دهه گذشته به مبلغ 7 هزار و 500 تومان است و هیچ گونه تغییری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه همانند سال‌های گذشته توزیع تخم نوغان در 10 پایگاه انجام می‌شود گفت: نوغانداران به‌منظور پرورش و برداشت یک محصول خوب باید به اقداماتی نظیر ضدعفونی ابزار و محوطه‌های پرورش کرم ابریشم و وجین و کودپاشی توتستان‌های خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611458
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.