طرح مطالعاتی هویت بخشی و بازپیرایی منظر پارک شهر مشهور به باغ محتشم در شهرداری منطقه دو رشت تهیه و مقدمات اجرایی آن با ساماندهی و بهسازی منظر حاشیه رودخانه آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، طرح مطالعاتی هویت‌بخشی و بازپیرایی منظر پارک‌شهر مشهور به باغ محتشم که یکی از باغ های قدیمی و تاریخی شهر رشت است در شهرداری منطقه دو با همکاری مشاورین متخصص تهیه شده و مقدمات اجرایی آن با ساماندهی و بهسازی منظر حاشیه رودخانه آغاز شده است.

تلاش برای حفظ و احیای هویت تاریخی باغ محتشم و فراهم آوردن شرایط استفاده از فضاهای متنوع این پارک که پایگاه مردمی و تاریخچه دیرین آن در خاطرات همه شهروندان بالاخص سالخوردگان شهر رشت وجود دارد در بازپیرایی پارک مورد توجه قرار گرفته است.

 در حال حاضر با توجه به تغییرات کاربری و تغییرات پیش آمده در بخش های مختلف پارک شهر در سالهای اخیر که منجر به مشکلات عدیده‌ای نظیر آب گرفتگی و ماندآبی شدن بسترهای کاشت ، شیوع بیماری برگ نارون در بین درختان و.... شده است به همین منظور در طرح بازپیرایی و هویت بخشی باغ محتشم برنامه های اجرایی زه کشی و بازبینی در طراحی سیستم آبیاری و نیز بازپیرایی شبکه معابر و طراحی کاشت گونه‌های مناسب بومی و درختچه های بومی در دستور کار تیم مطالعاتی قرار گرفته است که مناسب با برنامه زمانبندی در طول سال جاری شاهد اجرای بخش های مختلف آن خواهیم بود .

لازم به توضیح است در نظر است با ارائه طرح های نور پردازی، بهسازی و طراحی مبلمان پارک شرایط برای استفاده شهروندان ، با حفظ ایمنی و آسایش فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.