به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گیلان به ایرنا، کاظم دلخوش در کلاس توجیهی برای اعضای هیات های نظارت شهرستان های رشت و رودبار با اعلام این مطلب اظهار داشت: نسبت به بررسی جایگاه نظارت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی توجه خاصی داشته باشید و آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها کاملا بر عهده هیات عالی نظارت است، تاکید کرد: ضمن حفظ حرمت تمامی اشخاص و احترام به همه سلایق، ناظرین بر اساس ماده 63 قانون انتخابات شوراها، می بایست بر تمام امور و فعالیت های انتخابات از ابتدا تا انتها، اشراف کامل داشته باشند.
دلخوش ادامه داد: صحت برگزاری انتخابات بر عهده ما بوده، از این رو مکلفیم حق همه مردم را ادا کنیم.
جمالی سوسفی عضو هیات عالی نظارت استان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: با توجه به اتمام زمان نام نویسی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و آغاز احراز صلاحیت افراد، از اعضای هیات های نظارت می خواهم به صورت جدی تر فعالیت و بررسی های خود را انجام دهند.
وی با اشاره به وظایف هیات های نظارت به استناد مواد مختلف قانون انتخابات شوراها، وظیفه نظارت را بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: عدم تسلط بر قوانین و دستورالعمل ها و اجرای صحیح آنها، موجب سلب اعتماد مردم و خدشه دار شدن روند فعالیت ها خواهد شد.
حسنی جوریابی دیگر عضو هیات نظارت نیز در این نشست گفت: اعضای سه نفره هیات نظارت به عنوان نماینده 13 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان، مسئولیت مهم اتخاذ تصمیم برای 16 شهرستان و بخش های این استان را در انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده گرفته اند.
وی افزود: می بایست با درایت و مدیریت مدبرانه، نسبت به اعمال نظارت دقیق و قانونمند تمامی مراحل این کار اقدام شود.
حسنی تاکید کرد: هر گونه کوتاهی در انجام وظایف قانونی، پذیرفتنی نیست و به یاری خداوند و همت همه فعالان حوزه انتخابات، گیلان جزو سه استان برتر برگزارکننده انتخابات در کشور خواهد شد.
بنا به اعلام ستاد انتخابات گیلان، 15 هزار و 454 نفر برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کردند.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های گیلان آغاز شد و تا ساعت 24 ششم فروردین ماه جاری ادامه داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.