حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتقاد دارم که مسافران و گردشگران ورودی به شهرها و استان های مختلف، میهمان نیستند و همگی متعلق به خانه بزرگ ایران و به عنوان صاحب خانه اند.
وی افزود: گردشگرانی که از خارج از کشور به میهن ما سفر می کنند، میهمان محسوب می شوند و بقیه مسافران به عنوان صاحبخانه در هر مکانی که پای می گذارند، باید در نظافت آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظافت ، باید گردشگران و مسافران و حتی خود شهروندان نسبت به افزایش رونق اقتصادی آن شهر توجه داشته باشند .
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به لزوم توجه مسئولان بر تهیه دستگاه های نوین امحاء زباله گفت: با توجه به حجم بالای مسافران ورودی در بندرانزلی و گیلان در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی، باید پیش بینی های لازم برای جمع آوری مکانیزه زباله و دفع آن صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه گیلان در ایام فارغ از سفرها نیز درخصوص انباشت زباله مشکلات گوناگونی را تجربه کرده ، افزود: مسئولان باید با تامین و تخصیص اعتبارات لازم در راستای خرید دستگاه زباله سوز یا دستگاه های تبدیل زباله، اهتمام لازم را داشته باشند چرا که انباشت زباله ها علاوه بر آلودگی محیط زیست ، تبعات بهداشتی و درمانی را برای مردم به دنبال دارد.
امام جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد : باید مشکل زباله در گیلان و بندرانزلی به صورت ریشه ای مرتفع شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است و به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی و گردشگری ، هرساله در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی پذیرای مسافران و گردشگران بسیار است .
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.