مراسم ویژه لحظه آغاز سال 1396 با برپایی سفره های هفت سین در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان با حضور چشمگیر مردم و مسافران نوروزی در حال برگزاری است.
امام زادگان و بقاع شاخص استان گیلان از جمله امام زاده هاشم، خواهر امام رشت، آقاسید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امام زادگان قاسم و ابراهیم (ع) آستارا و امام زاده سید لنگرود میزبان مسافران و زائران برای آغاز سال جدید است.
قرائت دعای فرج و دعای ویژه سال تحویل و پخش بیانات مقام معظم رهبری از ویژه برنامه های مراسم آغاز سال تحویل در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان است.
در تعدادی از امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان نیز سفره های هفت سین قرآنی برپا شده است.
بسیاری از خانواده نیز با حضور در مزار شهدا و گذشتگان خود و با گسترانیدن سفره هفت سین در حال برگزاری مراسم ویژه سال تحویل هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: هر سال زائران و مسافران با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه استان سال جدید را آغاز می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نوروز 96 نیز شاهد حضور پرشور مردم در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برای آغاز سال جدید هستیم.
وی معرفی امام زادگان گیلان به مسافران را یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز عنوان و اظهار کرد: در سال 95 حضور بیش از دو میلیون و 500 هزار بار زائر و مسافر در بقاع متبرکه استان به ثبت رسیده است.
طرح نوروزی آرامش بهاری نیز از شنبه گذشته با هدف استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفیت امام زادگان در 230 بقعه متبرکه شاخص استان گیلان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین ماه آینده ادامه دارد.
این طرح کشوری در راستای فرمایشات امام راحل مبنی بر این که مردم باید در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، به اجرا درآمده است.
استان گیلان بیش از 930 بقعه متبرکه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.