در آستانه عید نوروز، بازارها رونق چشمگیری یافته و هرچه به سال نو نزدیک تر می شویم، تکاپو برای آخرین خریدهای نوروزی بیشتر می شود. یکی از مکان هایی که بازارشان بسیار داغ است؛ نمایشگاه هاست که بدلیل تخفیف های در نظر گرفته شده، ارزان تر بودن قیمت ها به نسبت بازار و تنوع کالاهای مختلف در یک مکان، شهروندان را به سوی خود جلب می کنند.
نمایشگاه ها همچنین فرصتی مطلوب برای آشنایی مردم با سوغات استان های دیگر و خرید بدون واسطه، آشنایی با محصولات جدید و معرفی برندهای مختلف هستند. امسال به ابتکار خبرگزاری ایرنا ، پویش عید ایرانی با کالای ایرانی راه اندازی شد. از 19 اسفندماه نمایشگاه های بهاره در استان گیلان آغاز به کار کرده است؛ استقبال خوبی از این نمایشگاه ها شده و بر سر در تک تک غرفه ها ، نوشته ای مبنی بر خرید ایرانی، افتخار هر ایرانی نصب شده است.
یک تولید کننده پوشاک در نمایشگاه بهاره رشت به ایرنا گفت: خرید کالاهای ایرانی توسط شهروندان کمک بزرگی به افزایش تولید و رونق اقتصادی برای جامعه است.
پورمحسنی تمامی عوامل شامل تولیدکنندگان، کارگران، عرضه کنندگان و خریداران را زنجیروار به هم متصل ذکر و اضافه کرد: خرید کالای ایرانی، موجب دلگرمی تولیدکنندگان و رقابت بیشتر در عرصه تولید و افزایش کیفیت می شود.
وی ادامه داد: با حمایت دولت و مردم از محصولات ایرانی، تولیدکنندگان می توانند کارشان را توسعه دهند و نیروی کار بیشتری اعم از فارغ التحصیلان و کارگران جذب کنند و در نتیجه برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد می شود.
شهروندی هم که برای خرید به این نمایشگاه مراجعه کرده، به ایرنا گفت: همواره اهتمام داشته ام کالای ایرانی باکیفیت را در سبد خانوارم، جایگزین کالاهای خارجی کنم.
رضا مسعودی افزود: بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت، قیمتی مناسب تر از کالاهای به ظاهر ارزان خارجی دارند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه ها فرصتی است تا ضمن اطمینان مردم از قیمت ها بدلیل نظارت مستمر و مستقیم بر غرفه های شرکت کننده، می توان با محصولات جدید نیز آشنا شد و مایحتاج اساسی خود را در یک مکان یافت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به برپایی نمایشگاه های بهاره گفت: در این نمایشگاه ها ، مایحتاج شب عید مردم عرضه می شود.
عبدالله سلمانی زاده مزیت این نمایشگاه را جمع شدن شرکت های تولیدی و پخش در یک مکان عنوان و اضافه کرد: مردم با سلیقه های مختلف می توانند بدلیل تنوع محصولات، مایحتاج خود را بهتر انتخاب کنند.
وی یادآور شد: اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با نمایندگانی در این مکان استقرار یافته و از لحاظ قیمت گذاری، استاندارد و کیفیت نظارت می شوند.
سلمانی زاده یکی از اهداف برپایی نمایشگاه ها را حمایت از تولیدات ایرانی و توسعه صادرات غیرنفتی عنوان و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم نمایشگاهی در کشورهای همسایه برگزار کنیم و تولیدات مان را در معرض نمایش عموم بگذاریم.
استاندار گیلان نیز برپایی نمایشگاه های عرضه کالای بهاره را مثبت ارزیابی و با اشاره به راه اندازی 340 غرفه در آن اظهار کرد: امسال اهتمام بر این بوده تا تمامی محصولات این نمایشگاه از تولیدات داخلی باشد.
محمدعلی نجفی با بیان اینکه امسال نیز در این نمایشگاه بین 15 تا 20 درصد کالاها با تخفیف عرضه می شود، افزود: اندیشه راه اندازی پویش حمایت از تولیدات داخلی، قابل تقدیر است و تاکید ما هم همواره این بوده که در سالی که بویژه به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین شده، از تولیدات صنعتی، کشاورزی، تجاری و خدماتی حمایت شود.
امروز (شنبه 28 اسفندماه) آخرین روز برپایی نمایشگاه عرضه کالای بهاره است اما حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی، با خاتمه این نمایشگاه، پایان نمی یابد.
گزارش از: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.