به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در نشست رسانه ای با خبرنگاران در فرمانداری آستارا افزود: مردم و گردشگران آستارا از کمبود پزشک در این شهرستان گلایه مند هستند و خلاء های حوزه درمان به صورت جدی در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: بسیاری از پزشکان به علت مطالبات معوق، انگیزه فعالیت ندارند و این موضوع با همکاری شبکه بهداشت و درمان آستارا و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست بررسی است تا با پرداخت بموقع مطالبات، انگیزه ماندگاری پزشکان را در این شهرستان فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از بیمارستان 132 تختخوابی و فراهم شدن زیر ساخت های مناسب، آستارا تبدیل به قطب توریسم درمانی استان گیلان خواهد شد.
فرماندار آستارا با بیان اینکه بازار آستارا نیازمند نفس تازه ای در حوزه تجارت است، بیان کرد: باید با دعوت از کارشناسان و چهره های دانشگاهی، رویکردهای جدیدی با هدف حمایت از تجار در بازار آستارا تعریف شود.
رنجکش ادامه داد: با راه اندازی خط ریلی آستارا-آستارا شکل تجارت شهرستان آستارا تغییر یافته و روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.
وی آستارا را دارای قابلیت های بی شمار در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای بهره مندی بهتر از این ظرفیت ها در این شهرستان فراهم نشده است.
وی اضافه کرد: با مشارکت دستگاه های دولتی قصد داریم طرح گردشگری تالاب استیل آستارا را اجرایی کنیم تا به واسطه این طرح ماندگاری گردشگران را در تعطیلات نوروز و تابستان شاهد باشیم.
وی با اشاره به افزایش مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها، اظهار کرد: در جریان این مهاجرت، حفظ طبیعت و بافت بومی روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.
رنجکش از خبرنگاران به عنوان جریان سازان حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یاد کرد و گفت: ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا خبرنگاران رسانه های گروهی به معرفی جاذبه های طبیعی آستارا با تاکید بر گردشگری سالم همت کنند.
در ادامه این نشست یونس رنجکش فرماندار آستارا از خبرنگاران رسانه گروهی این شهرستان تجلیل کرد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار این شهرستان در دیدار با اعضای کمیته اجرایی مسابقات ملی رباتیک گفت: برگزاری جشنواره های علمی نظیر رباتیک، باعث نوآوری و خلاقیت در عرصه کسب و کار می شود و برگزاری اینگونه رویدادهای علمی در شهرستان آستارا افزایش خواهد یافت.
یونس رنجکش افزود: با توجه به استعدادهای خوبی که در این شهرستان وجود دارد، برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند نقش مهمی در بروز رشد و شکوفایی آنها داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برای تولید اشتغال نیازمند ایجاد فرصت های جدید با بهره گیری از دانش و فناوری روز هستیم، تصریح کرد: تولید ایده، زمانی می تواند در فضای کسب و کار تاثیرگذار باشد که از پشتوانه خوبی در حوزه سرمایه گذاری تجاری برخوردار شود.
فرماندار آستارا ضمن تقدیر از تلاش های انجام گرفته در برگزاری جشنواره ملی رباتیک در این شهرستان اظهار داشت: فرمانداری آستارا از آمادگی لازم برای پشتیبانی از جشنواره های مختلف در سطح ملی و بین المللی در این شهرستان برخوردار است.
رنجکش افزود: برگزاری این نوع جشنواره ها می تواند فرصتی برای پیوند خوردن ایده های نو با سرمایه گذاران حوزه فرهنگ باشد و می بایست با برنامه ریزی مناسب این فرصت ها را بیش از پیش فراهم کرد.
وی گفت: لازم است علاقه مندان به فعالیت در این حوزه با طراحی ایده های نو ظرفیت های آستارا را نیز شناسایی و زمینه های رشد خلاقیت ها و جذب سرمایه گذاری ها را در این شهرستان فراهم کنند.
نخستین جشنواره ملی ربایک 28 و 29 بهمن ماه امسال در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی با شرکت 60 نفر در قالب 52 تیم از 10 استان در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.