اسماعیل فرامرزی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگارایرنا، افزود: این جوان به نام فرهاد حاجی محمدی امروز به هنگام صعود با ریزش کوه روبرو و از ناحیه سر به شدت مجروح می شود.
وی اظهار کرد: شدت جراحت سر این جوان به حدی بود که موقع انتقال وی توسط گروه کوهنوردی شهرستان سقز به بیمارستان شهید قلی پور بوکان جان خود را از دست بدهد.
فرامرزی ادامه داد: هر ساله مردم شهرستان بوکان و شهرهای اطراف آخرین جمعه سال را برای برگزاری مراسمات آخر سال به این کوه صعود می کنند.
به گزارش ایرنا، 'طرغه' نام کوهی در 22 کیلومتری غربی شهر بوکان و درکنار روستایی به همین نام در بخش مرکزی بوکان قرار دارد و جنس کوه از سنگ‌های آهکی است.
ارتفاع طرغه 2 هزار و 223 متر و در خط راس اصلی رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بوکان همچنین از جان باختن طبیعت گرد بوکانی در زمان صعود به کوه خبر داد و گفت: اسماعیل سلطانی که 50 سال سن داشت هنگام صعود به کوه 'آلمالو' در مسیر جاده برهان بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: این فرد به صورت تفریحی برای صعود به این کوه رفته بود که دچار ایست قلبی شد.
به گزارش ایرنا، در شهرستان بوکان 300نفر در قالب گروه های کوهنودری و با داشتن بیمه در این رشته ورزشی به صورت رسمی فعالیت دارند.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093/7510**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.