محسن سجادی مقدم روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان آستارا افزود: از سال 88 به ساخت پرتزهای مصنوعی بدن روی آورده ام و با به ثبت رساندن شرکت خود در مرکز رشد واحدهای فناور آستارا در آن فعالیت می کنم.
وی اظهار کرد: برای ساخت پرتزهای مصنوعی بدن، ماده ای به نام سلیکون و رنگ و چسب مخصوص پرتز لازم است و آنها را از تهران تهیه می کنم و برای این کار علاوه بر صرف بیش از 200 میلیون ریال سرمایه شخصی، 250 میلیون ریال تسهیلات کم بهره از مرکز رشد واحدهای فناور دریافت کرده ام.
وی بیان کرد: از سال 91 به مرحله فروش پرتزها وارد شده و اعضای مختلف بدن مراجعه کنندگانی از استان های اصفهان، گیلان و اردبیل ساخته و نصب کرده ام و بیشتر اندام های مورد نیاز شامل گونه، چانه، گوش، بینی و انگشت بوده و هر گونه قطع یا فرورفتگی اندام های بدن بر اثر سانحه، سوختگی، کار با ماشین آلات و جنگ تحمیلی را ترمیم می کنم.
سجادی مقدم ادامه داد: اگر در ترمیم صورت مراجعه کنندگان به مو نیز نیاز باشد، از موهای طبیعی یا مصنوعی متناسب با موی واقعی آنها برای ترمیم چهره استفاده می کنم ، پرتزها دارای رنگ ثابت، غیرقابل اشتعال و مقاوم در سرما و گرما هستند و هنگام خواب یا استحمام، برداشته و دوباره با چسب نصب می شوند.
او گفت: نمونه های زیادی از پرتزهای تولیدی شرکت من در نمایشگاه های استان های اصفهان و تهران به نمایش گذاشته شده است و به رغم بالا بودن کیفیت کار، قیمت پرتزهایم برای بازاریابی و جلب نظر مشتری، پایین تر از گونه های مشابه در بازار است.
مدیر شرکت طراحی و ساخت پرتزهای مصنوعی بدن در آستارا افزود: برای رونق کار خود به تبلیغ و معرفی بیشتر محصولاتم نیاز دارم و ساخت پرتز انگشت قابل حرکت از ایده های آینده من است که برای تحقق و تجاری سازی آنها تلاش می کنم و مرکز رشد واحدهای فناور آستارا در کمک به جوانان مبتکر، نقش سازنده و مفیدی ایفا می کند.
مهدی نوری مسئول مرکز رشد واحدهای فناور آستارا نیز گفت: این جوان خلاق برای ساخت اندام های قطع یا ناقص شده بدن با قالب گیری آنها به وسیله گچ یا موم، نقص عضو آنها را برطرف می کند و متقاضیان پرتزهای مصنوعی بدن، برای قالب گیری، آزمایش و نصب آن فقط دو بار به او مراجعه می کنند.
وی افزود: مردی از شهرستان رشت برای ترمیم انگشت خود به شرکت ساخت پرتزهای مصنوعی بدن در مرکز رشد واحدهای فناور آستارا مراجعه کرده بود و با ابراز رضایت کامل از پرتز تهیه شده به جای انگشتش و خوشنودی از وجود این فناوری در استان گیلان، این مرکز را ترک کرد.
وی اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آستارا در سال 88 تاسیس و تاکنون هفت شرکت فناور در آن مستقر شده و در صورت حمایت بیشتر مسئولان و با تجاری سازی ایده های مختلف، باغ پر شکوفه فناوری در این شهرستان به بار خواهد نشست.
نوری بیان کرد: به لحاظ تردد مسافران خارجی از مرز آستارا، ایجاد نمایشگاه پرتزهای مصنوعی بدن و سایر تولیدات مرکز رشد واحدهای فناور در این شهرستان برای جذب مشتری و توسعه کار ضروری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
مصاحبه از: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.