آزاد خلیلی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار است و با تهیه و خرید محصولات داخلی از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی حمایت می کنیم تا انگیزه کار و تولید در آنها بیشتر شود.
وی اظهار کرد: در تهیه اقلام مورد نیاز دانشگاه، به خرید از بازار شهرستان آستارا نیز تاکید شده است تا گردش مالی و اقتصادی شهرستان به نفع فروشنده و بازاری بومی باشد و اگر کالایی در آستارا وجود نداشته باشد، به شهرهای همجوار مراجعه می شود.
وی بیان کرد: برانگیختن عزم ملی با عنوان عید ایرانی با کالای ایرانی اقدام مبارکی است اما دانشگاه آزاد اسلامی آستارا از مدت ها قبل این رویه را اتخاذ کرده و در سال جاری چند همایش دانشگاهی با نگاه علمی و آینده نگری به ضرورت خرید کالای ایرانی و گفتمان سازی آن، با حضور صاحب نظران در این دانشگاه برگزار شده است.
خلیلی موسوی ترویج تهیه محصولات داخلی و توجه به کالاهای ایرانی را رسالت همگانی برشمرد و نقش دانشگاهیان را در نهادینه کردن این نگاه در جامعه، مهم ارزیابی کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌ و فرموده اند: مصرف کالای داخلی، تولید ملی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد ... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده ‌است و از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال 1366 تاسیس شده و حدود سه هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد آن مشغول تحصیل هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به لحاظ میزبانی سالانه چند میلیون مسافر و تردد حدود 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود و بازارهای آن از شهرت برخوردار است.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.